Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Το εργοστάσιο στις Βρυξέλλες «απειλείται» εδώ και αρκετούς μήνες και όλα δείχνουν πως θα είναι το πρώτο εργοστάσιο που θα κλείσει ο όμιλος VW στην Ευρώπη. Χειρίζεται την παραγωγή του Q8 e-tron και απασχολεί περίπου 3.000 εργαζόμενους, αλλά θα κλείσει τις οριστικά πόρτες του στις 28 Φεβρουαρίου. Ο Όμιλος VW έχει επιβεβαιώσει στο παρελθόν ότι υπάρχει επιβράδυνση της ζήτησης για το ηλεκτρικό μοντέλα Q8 e-tron που κατασκευάζεται στις Βρυξέλλες και ότι δεν σχεδιάζει να κατασκευάσει άλλα οχήματα στο συγκεκριμένο εργοστάσιο.

Η απόφαση ελήφθη κατά τη διάρκεια συνεδρίασης του συμβουλίου εργασίας με τα συνδικάτα νωρίτερα μέσα στην εβδομάδα. Η παραγωγή του Q8 e-tron θα συνεχιστεί μέχρι το κλείσιμο και οι εργαζόμενοι θα πρέπει να επιστρέψουν από τις διακοπές των Χριστουγέννων για να ολοκληρώσουν τους δύο τελευταίους μήνες εργασίας σε δύο βάρδιες.

Η Audi αναζητούσε τρόπους για να καταστήσει το εργοστάσιο βιώσιμο. Έχει μιλήσει με 26 πιθανούς επενδυτές που έχουν δείξει ενδιαφέρον για το εργοστάσιο, αλλά σύμφωνα με την αυτοκινητοβιομηχανία, κανένας από αυτούς δεν έχει παρουσιάσει ένα βιώσιμο επιχειρηματικό σχέδιο.

Μιλώντας στην εφημερίδα Brussel Times σχετικά με τις προσπάθειες διάσωσης του εργοστασίου, ο εκπρόσωπος της Audi Brussels, Peter D’hoore, δήλωσε ότι δεν έχει βρεθεί καμία βιώσιμη εναλλακτική λύση για να διατηρηθεί η εγκατάσταση ζωντανή.

Η Audi αναφέρει πως μιλάει με έναν νέο, πολλά υποσχόμενο επενδυτή που ίσως να δώσει το φιλί της ζωής την τελευταία στιγμή όμως ακόμα δεν έχουν γίνει προχωρημένες συζητήσεις. Όπως και να έχει, η διοίκηση του εργοστασίου θα οριστικοποιήσει τις πληροφορίες και τη διαδικασία διαβούλευσης με τους εργαζόμενους σε συνεδρίαση του συμβουλίου εργαζομένων που έχει προγραμματιστεί για τις 12 Νοεμβρίου.