Η κορεατική αυτοκινητοβιομηχανία κάνει το επόμενο μεγάλο βήμα στην απαιτητική κατηγορία των μικρομεσαίων hatch, έχοντας ως στόχο να κοιτάξει στα μάτια τους ευρωπαίους ανταγωνιστές και γιατί όχι να τους ξεπεράσει.
Η τρίτη γενιά του i30 σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε στη Γηραιά Ήπειρο, με βάση τις απαιτήσεις και τις ανάγκες των ευρωπαίων καταναλωτών. Όπως παραδέχθηκε ο Peter Schreyer, πρόεδρος και επικεφαλής σχεδιασμού της Hyundai, αυτό που τους ενδιέφερε πρωτίστως ήταν να δημιουργήσουν ένα ελκυστικό αισθητικά αυτοκίνητο με άριστη οδηγική συμπεριφορά.
Το νέο πεντάθυρο μοντέλο έχει εντελώς διαφορετική φιλοσοφία σε σχέση με τον προκάτοχό του, είναι πιο όμορφο, με καθαρές γραμμές και ξεχωριστό στιλ. Το μήκος του αμαξώματος αγγίζει τα 4.340 χλστ., το πλάτος τα 1.795 χλστ. και το ύψος τα 1.455 χλστ., με το μεταξόνιο να είναι στα 2.650 χλστ. Οι διαστάσεις είναι σημαντικά αυξημένες, με το χώρο αποσκευών να ξεκινά από τα 395 λίτρα και να φθάνει τα 1.301 λτ. με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα.
Οι χώροι είναι ιδανικοί για τέσσερις επιβάτες, με τη Hyundai να ισχυρίζεται πως το εσωτερικό είναι κορυφαίο για την κατηγορία. Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει η οθόνη αφής 8 ιντσών –προαιρετική – του συστήματος πολυμέσων. Υποστηρίζει Apple CarPlay και Android Auto, παρέχει επαγωγική φόρτιση στα smartphone και έχει απεριόριστες δυνατότητες συνδεσιμότητας.
Η βασική έκδοση περιλαμβάνει οθόνη αφής LCD 5 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, προηγμένο ηχοσύστημα με λειτουργίες Bluetooth και My Music, σύστημα πλοήγησης TomTom Live και πολλά ακόμα. Πλήρες είναι και το πακέτο ασφάλειας, με τους κορεάτες να έχουν τοποθετήσει στο νέο i30 ενεργό cruise control, σύστημα ειδοποίησης τυφλής γωνίας, σύστημα ειδοποίησης διασταυρώσεων, σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα ανίχνευσης κόπωσης του οδηγού, σύστημα προειδοποίησης μετωπικής σύγκρουσης, αυτόματη μεγάλα σκάλα φώτων, ακόμα και αυτόνομο σύστημα φρεναρίσματος.
Οι κινητήρες είναι κομμένοι και ραμμένοι για τα δεδομένα της ελληνικής αγοράς. Στη βάση της γκάμας είναι ο τρικύλινδρος 1.0 T-GDi turbo των 120 ίππων και 170 Nm ροπής, με τον 1.4 T-GDI απόδοσης 140 ίππων και 242 Nm ροπής να ακολουθεί. Επίσης, στους βενζίνης υπάρχει και ο ατμοσφαιρικός 1.4 MPI των 100 ίππων αλλά ελάχιστοι θα ενδιαφερθούν για αυτό το σύνολο.
Στους diesel συναντάμε ένα μοτέρ χωρητικότητας 1.600 κ.εκ. σε τρεις εκδόσεις ισχύος (95, 110 και 136 ίππους με 280, 280 και 300 Nm ροπής, αντίστοιχα). Οι κινητήρες συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ή το αυτόματο διπλού συμπλέκτη DCT7. Την επόμενη χρονιά θα προστεθεί η κορυφαία έκδοση N με τον δίλιτρο turbo κινητήρα των 260 ίππων.
Η παγκόσμια πρεμιέρα του καινούργιου Hyundai i30 έχει προγραμματιστεί για την έκθεση του Παρισιού, τον Οκτώβριο, με την εμπορική πορεία του μοντέλου στην Ευρώπη, να ξεκινά τους πρώτους μήνες του 2017.
Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος