Τον ισχυρότερο και πιο προηγμένο πετρελαιοκινητήρα στα 1.600 κ.εκ. παρουσίασε η Renault. Το νέο μηχανικό σύνολο φέρει δύο turbo και αποδίδει 160 ίππους.
Η γαλλική εταιρεία αποδεικνύει συνεχώς, ότι μπορεί να κατασκευάσει τους πιο αποδοτικούς κινητήρες, ιδιαίτερα diesel. Το νέο μοτέρ 1.6 dCi 160, είναι το ισχυρότερο στην κατηγορία του, αλλά και ένα από τα πιο οικονομικά, έχοντας κατά 25% μειωμένη κατανάλωση καυσίμου.
Ο κινητήρας είναι ο πρώτος 1.6 twin turbo diesel παραγωγής, αποδίδοντας 160 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και 380 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. Το πρώτο turbo λειτουργεί στις χαμηλές στροφές, με το 90% της ροπής να έρχεται από τις 1.500 σ.α.λ. Το δεύτερο, έχει μεγαλύτερη διάμετρο και ενεργοποιείται στις υψηλότερες στροφές.
Διαθέτει πρωτοποριακό κύκλωμα ψύξης για την αποτελεσματικότερη μείωση της θερμοκρασίας των κυλίνδρων, καθώς και φίλτρο μικροσωματιδίων, καλύπτοντας τις προδιαγραφές Euro 6.
Το μοτέρ θα τοποθετηθεί αρχικά στα μεσαία και μεγάλα μοντέλα της Renault, ενώ δεν αποκλείεται να το δούμε και σε αυτοκίνητα άλλων εταιρειών – στο πλαίσιο της συνεργασίας – όπως το Nissan Qashqai.
Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος