Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η ηλεκτροκίνηση και η παράλληλη κατάργηση χρήσης ορυκτών καυσίμων στα αυτοκίνητα, μπορεί να επιβάλλεται αρχικά στην Ευρώπη, όμως σταδιακά θα επηρεαστεί ολόκληρος ο πλανήτης. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πολλές, αν όχι όλες, εταιρείες αυτοκινήτων έχουν δεσμευτεί να έχουν απόλυτα εξηλεκτρισμένες γκάμες μέσα στη δεκαετία, ενώ ορισμένες φίρμες, όπως η Hyundai και η Toyota (πλέον και η BMW) έχουν επίσης αναπτύξει οχήματα μηδενικών ρύπων με τη μορφή αυτοκινήτων που κινούνται με υδρογόνο.

Παράλληλα όμως, και μετά από τη νίκη της Γερμανίας επί της Ε.Ε., αυξάνονται οι αυτοκινητοβιομηχανίες που λένε ναι στην ανάπτυξη και χρήση συνθετικών (e-fuels) καυσίμων, τα οποία ονομάζονται επίσης και ηλεκτρονικά καύσιμα. Σύμφωνα με τις έρευνες, τα συγκεκριμένα έχουν μηδενικές εκπομπές, όμως το πρόβλημα εντοπίζεται στην ευρεία εμπορική χρήσης τους.

Η Porsche παρουσίασε ένα νέο πιλοτικό εργοστάσιο στην Παταγονία της Χιλής τον περασμένο μήνα — όχι ένα εργοστάσιο που κατασκευάζει αυτοκίνητα – αλλά ένα που κατασκευάζει e-fuel. Η επένδυση αγγίζει τα 75 εκατ. δολάρια, και ο όμιλος VW έχει δηλώσει πως αναμένει τα αποτελέσματα από τις προσπάθειες της Porsche, τα οποία εάν αποδειχθούν θετικά, τότε η τεχνολογία μπορεί να περάσει και σε πιο mainstream μοντέλα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πλέον και η Hyundai δηλώνει ανοιχτή για νέες επενδύσεις, έτσι τουλάχιστον δήλωσε η Woo Suk Kim, επικεφαλής της ομάδας σχεδιασμού προϊόντων Ασίας της Hyundai. « Έχουμε τόσες πολλές ερευνητικές ομάδες, οπότε δεν είναι απίθανo μία από αυτές να έχει εστιάσει στην παραγωγή και χρήση e-fuels. Για την ώρα δεν υπάρχει σχέδιο για ευρεία χρήση, όμως κανείς δεν ξέρει τι επιφυλάσσει το μέλλον».

Πώς φτάσαμε να μιλάμε για e-fuels;
Σε μια πρόσφατη εξέλιξη, η Ευρωπαϊκή Ένωση ήρθε σε συμβιβασμό σχετικά με την προτεινόμενη απαγόρευση των οχημάτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να συνεχίσουν να πωλούν οχήματα ICE, τα οποία θα παίρνουν μπροστά και θα λειτουργούν μόνο με ηλεκτρονικό καύσιμο. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συμφώνησε να δημιουργήσει μια νέα κατηγορία οχημάτων για μοντέλα που μπορούν να λειτουργούν μόνο με e-fuels, η ονομασία της οποίας δεν έχει καθοριστεί ακόμα. Το μοναδικό στοίχημα  είναι η μαζική παραγωγής τους, με πολλούς να λένε πως θα είναι επιλογή μόνο των πλουσίων και των ακριβών supercars. 
 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης