Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Μία πολύ σημαντική έρευνα πραγματοποίησαν οι Γερμανοί, η οποία αποδεικνύει πως ναι μεν τα ηλεκτρικά είναι καθαρότερα από τα βενζινοκίνητα οχήματα, αλλά δεν είναι απολύτως «πράσινα».
Πιο συγκεκριμένα και με όριο ζωής του αυτοκινήτου τα 200.000χλμ. τα ηλεκτρικά οχήματα είναι συνολικά κατά 30% καθαρότερα σε σύγκριση με τα βενζινοκίνητα και τα πετρελαιοκίνητα, καθώς ξεκινούν τη ζωή τους με μεγαλύτερο οικολογικό χρέος.
Η παραγωγή μπαταριών είναι μια ρυπογόνα διαδικασία και σημαίνει ότι η παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων προκαλεί περισσότερη ρύπανση από την παραγωγή οχημάτων εσωτερικής καύσης. Ωστόσο, η μελέτη διαπίστωσε ότι επί του παρόντος χρειάζονται 90.000 χλμ. για να αποσβέσει ένα EV αυτό το χρέος και να γίνει πιο πράσινο από ένα όχημα εσωτερικής καύσης. Μάλιστα, εάν το EV τροφοδοτείται με ηλεκτρική ενέργεια από ορυκτά καύσιμα, μπορεί να χρειαστεί έως και 160.000 χιλιόμετρα για να γίνει πιο πράσινο από ένα όχημα εσωτερικής καύσης.
Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της ζωής τους, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα καθίστανται η καθαρότερη επιλογή. Μετά από 200.000 χλμ. ένα EV θα έχει προκαλέσει 24,2 τόνους εκπομπών CO2. Συγκριτικά, ένα πετρελαιοκίνητο όχημα θα έχει εκπέμψει 33 τόνους, δηλαδή πάνω από 36% περισσότερο. Σύμφωνα με την έρευνα, κατά την ίδια χρονική περίοδο, ένα plug-in υβριδικό όχημα αναμένεται να εκπέμπει 24,8 τόνους CO2, μόλις 0,6 τόνους περισσότερους από ένα EV.
“Η ακριβής αξιολόγηση του κύκλου ζωής των αυτοκινήτων εξαρτάται από πολυάριθμους παράγοντες – τον τόπο παραγωγής, το ενεργειακό μείγμα κατά την παραγωγή των οχημάτων και των εξαρτημάτων, καθώς και το σύστημα κίνησης που χρησιμοποιείται στο δρόμο και τη χρησιμοποιούμενη ενέργεια”, δήλωσε ο Dr. Joachim Damasky, πρόεδρος της VDI Gesellschaft Fahrzeug, μιας γερμανικής ένωσης μηχανικών.