Του Γιώργου Παλληκάρη

Η ευρωπαϊκή πολιτική ατζέντα εδώ και σχεδόν δύο μήνες έχει ως πρώτο θέμα την ενεργειακή κρίση που έχει προκύψει από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Οι κυρώσεις της Δύσης προς την Ρωσία γίνονται ολοένα και πιο εξειδικευμένες, καθώς η εξάρτηση στην ενέργεια είναι δεδομένη, με το στόχο να είναι η σταδιακή και μελετημένη απαγκίστρωση από το ρωσικό πετρέλαιο – αέριο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ανάμεσα στις πολλές προτάσεις που έχουν πέσει στο τραπέζι συζητήσεων της Κομισιόν, υπάρχει και το σχέδιο «Κυριακές χωρίς αυτοκίνητο στις μεγάλες πόλεις». Ένα μέτρο που μαζί με την μείωση των ορίων ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους κατά 10χλμ./ώρα, θα μπορούσε να εξοικονομήσει μέχρι και 290.000 βαρέλια καυσίμου την ημέρα. Όμως είναι εφικτό στην πράξη;

Η Ευρώπη προσπαθεί πλέον έμπρακτα να βρει τρόπους να μειώσει τις ανάγκες της από την Ρωσία και φαίνεται πως οι πολίτες πιθανότατα να είναι αυτοί που θα επωμιστούν με την λύση. Οι μετακινήσεις πλέον κοστίζουν περισσότερο από ποτέ, με τις τιμές στην βενζίνη και το πετρέλαιο κίνησης να έχουν σημειώσει ιστορικά υψηλά. Η πρόταση για τις Κυριακές χωρίς αυτοκίνητο έχει αρχίσει να συζητιέται όλο και περισσότερο καθώς από την μία θα μειώσει τις απαιτήσεις για καύσιμα, από την άλλη θα μπορεί να βοηθήσει στην ατμόσφαιρα των επιβαρυμένων μεγαλουπόλεων.

Όμως μία τέτοια απόφαση σίγουρα θα έφερνε και ανισορροπίες στις αγορές, καθώς οι περισσότεροι εργαζόμενοι έχουν μόνο τις Κυριακές για να απολαύσουν την βόλτα τους, το μπάνιο τους και φυσικά να «κινήσουν» την οικονομία. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ένα τέτοιο μέτρο μπορεί αφενός να πετύχαινε τον σκοπό της Ε.Ε. από την άλλη όμως θα επέφερε και έναν άτυπο περιορισμό στους πολίτες που θα πληρώνουν αυτοκίνητο αλλά δεν θα μπορούν να το κινήσουν. 

Θα συμφωνούσατε με μία τέτοια κίνηση από τις κυβερνήσεις ή όχι;

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης