Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Το ταχύτερο αυτοκίνητο στην ιστορία της Hyundai, πάτησε τις ρόδες του στην Ελλάδα. Ο λόγος φυσικά για το εκρηκτικό και αμιγώς ηλεκτρικό Ioniq 5 N το οποίο είναι η μεγαλύτερη απόδειξη πως το ρεύμα, μπορεί να είναι εξίσου fun to drive.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τετρακίνητο, με έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα, αποδίδει 650 ίππους στην Boost λειτουργία και 770 Nm ροπής, καταφέρνοντας το 0-100 σε 3.4 δευτ. και τελική ταχύτητα στα 260χλμ./ώρα.

Η μπαταρία που χρησιμοποιεί είναι 84 kWh και φορτίζει από το 10 έως το 80% σε μόλις 18 λεπτά. Οι οδηγοί μπορούν να βελτιστοποιήσουν την απόδοση της με την λειτουργία προρύθμισης μπαταρίας N που επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει μεταξύ της λειτουργίας Drag ή Track. Η λειτουργία Track βελτιστοποιεί τη θερμοκρασία της μπαταρίας για να αποδώσει  περισσότερους γύρους ενώ η λειτουργία Drag προσφέρει μια σύντομη έκρηξη ισχύος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το πρόγραμμα N Race του αυτοκινήτου με δύο ακόμη λειτουργίες προσφέρει ακόμη μεγαλύτερο έλεγχο στη χρήση ενέργειας του αυτοκινήτου. Η λειτουργία Endurance μεγιστοποιεί την εμβέλεια στην πίστα, η οποία επιτυγχάνεται με τον περιορισμό της μέγιστης ισχύος του αυτοκινήτου. Η λειτουργία Sprint κάνει το αντίθετο, δίνοντας προτεραιότητα στην πλήρη απόδοση ισχύος. Το N Launch Control, το οποίο προσφέρει ρυθμίσεις για τρία διαφορετικά επίπεδα πρόσφυσης, βοηθά το αυτοκίνητο να πραγματοποιεί γρήγορες εκκινήσεις.

Για να αντέχει όλα τα παραπάνω, η Hyundai έχει εξοπλίσει το Ioniq 5 N με ισχυρό σύστημα πέδησης, που αποτελείται από δίσκους 400 χιλιοστών με τετραπίστονες δαγκάνες μπροστά και δίσκους 360 χιλιοστών πίσω με μονοπίστονες δαγκάνες.

Ένα ακόμα εντυπωσιακό σύστημα είναι το N Drift Optimizer, το οποίο προδίδει το σκοπό του από το όνομά του. Το σύστημα διαχειρίζεται πολλαπλά συστήματα του οχήματος για την ευκολία πραγματοποίησης drift. Εάν ένας οδηγός χρειάζεται περισσότερη προσπάθεια για να ξεκινήσει ένα drift, η Hyundai ενσωμάτωσε τη λειτουργία Torque Kick Drift για να βοηθήσει, το οποίο προσομοιώνει τον τρόπο που χρησιμοποιείται ο  συμπλέκτης στα πισωκίνητα οχήματα. Το Ioniq 5 N διατίθεται επίσης με N Torque Distribution με έως και 11 επίπεδα προσαρμογής και ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.

Δείτε δύο Hyundai Ioniq 5 N να προσπερνούν τους πάντες στην «Πράσινη Κόλαση» (Βίντεο)

Αξίζει επίσης να αναφέρουμε το Ioniq 5 N διαθέτει οκτώ εσωτερικά ηχεία και δύο εξωτερικά για τη ρύθμιση N Active Sound + έχοντας να προσφέρει τρία ηχητικά θέματα:

  • Ignition: αναπαράγει έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 2,0 λίτρων από ένα συμβατικά κινούμενο αυτοκίνητο N με σκασίματα κ.α.
  • Evolution: υιοθετεί τον “ηλεκτρονικό ήχο” από το N 2025 Vision Gran Turismo Concept και το RN22e
  • Supersonic: κάνει το καυτό crossover να ακούγεται σαν μαχητικό αεροσκάφος

Το εξαιρετικό Hyundai Ionoq 5 N έχει αρχική τιμή 78.990 ευρώ, χωρίς να υπολογίζονται οι προωθητικές ενέργειες της Hyundai αλλά και η κρατική επιδότηση για αγορά ηλεκτρικού.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης