Του Περικλή Χαλάτση

Σε λίγα 24ωρα ο ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων) θα ανακοινώσει τα επίσημα στοιχεία από τις ταξινομήσεις των νέων αυτοκίνητων για το 2024. Γι αυτό σήμερα θα αποφύγουμε να σας δώσουμε τους αριθμούς που γνωρίζουμε αλλά δεν έχουν ακόμη επισημοποιηθεί.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μπορεί όταν μπαίνετε σε μια έκθεση αυτοκινήτων οι έμπειροι πωλητές να προσπαθούν να σας πείσουν ότι η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον της αυτοκίνησης. Και έχουν δίκιο αλλά ακόμη στη χώρα μας δεν είμαστε έτοιμοι για να ακολουθήσουμε μια ατραπό με πολλά αγκάθια.

Οι προϋποθέσεις για να αποκτήσεις το ηλεκτρικό όχημα με μηδενικό αποτύπωμα είναι πάρα πολλές. Βεβαίως υπάρχει η κρατική βοήθεια αλλά δεν ξέρουμε αν θα συνεχισθεί το 2025, με τι ποσά και για πόσο διάστημα.

Κάποιοι προσπάθησαν να μας διαψεύσουν για τις πληροφορίες που τους παραθέσαμε. Σίγουρα όλα αλλάζουν σε μια στιγμή και όλα μπορούν να ανατρέψουν κάθε πρόβλεψη. Όμως όταν ρωτήσαμε τους διαφωνούντες αν σήμερα θα έδιναν το αυτοκίνητό τους με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης για να αποκτήσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, δεν πήραμε απάντηση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μακάρι να συνεχισθεί η κρατική βοήθεια. Γιατί αν δεν συνεχισθεί θα καταρρεύσουν οι ταξινομήσεις στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τα εργοστάσια πιέζουν τους εισαγωγείς σε κάθε παραγγελία που δίνουν να υπάρχει ένα μεγάλο ποσοστό με ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Τι θα τα κάνουν όμως οι εισαγωγείς αν σταματήσει η κρατική βοήθεια; Θα τους μείνουν στις εκθέσεις. Γιατί ποιος Έλληνας θα αποφασίσει να πάρει ηλεκτρικό αυτοκίνητο όταν:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

*Δεν υπάρχουν σταθμοί φόρτισης σε κάθε γειτονιά

*Δεν υπάρχουν σταθμοί φόρτισης ανά δέκα χιλιόμετρα στις εθνικές οδούς

*Δεν υπάρχουν σταθμοί φόρτισης στις επαρχιακές οδούς.

Όταν στον Πειραιά, στα Πατήσια, στο Γαλάτσι, στους Αμπελοκήπους δεν υπάρχουν θέσεις σταθμεύσεις για τα Ι.Χ και σε πολλούς δρόμους υπάρχουν διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα, τότε που θα τοποθετηθούν οι σταθμοί φόρτισης;

Σε μια από τις τελευταίες παρουσιάσεις της Toyota στη Δανία , φτάσαμε σε ένα δασύλλιο για να κάνουμε φωτογράφιση. Σαν να λέμε πήγαμε στον Άγιο Μερκούριο, μερικά χιλιόμετρα μακριά από το Τατόι. Στην είσοδο του δασυλλίου, στη μέση του πουθενά, υπήρχε σταθμός φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Και μάλιστα ήταν ταχυφορτιστής.

Ο Δανός πολίτης αισθάνεται ασφάλεια. Ξέρει ότι δεν πρόκειται να μείνει από ηλεκτρική  ενέργεια, ακόμη και αν πέσει σε ένα ατέλειωτο μποτιλιάρισμα, σαν αυτό που χιλιάδες οδηγοί υπομένουν καθημερινά πρωί και απόγευμα, στην εθνική οδό Αθηνών Λαμίας. Ένα πρόβλημα που κανένας υπουργός δεν αγγίζει. Προτιμά όταν ερωτάται, να μας γυρίσει την πλάτη και να απομακρυνθεί παρά να ακουμπήσει ένα θέμα που καίει.

Αυτοί οι πολίτες που έχουν δικό τους πάρκινγκ είτε στο σπίτι τους είτε στο διαμέρισμα της πολυκατοικίας όπου διαμένουν, αυτοί που καθημερινά κάνουν συγκεκριμένα  χιλιόμετρα, μπορούν να αποκτήσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τον αντίστοιχο φορτιστή.

Είναι οι προνομιούχοι που δεν ψάχνουν για φορτιστή ούτε στα βενζινάδικα ούτε στα σούπερ μάρκετ. Μπορούν να αποκτήσουν το αυτοκίνητο που επιθυμούν σε προνομιακή τιμή. Και αν κάνουν ένα μακρινό ταξίδι τότε προσθέτουν άλλα 45 λεπτά στο χρόνο τους για ανεφοδιασμό στην εθνική οδό. Αρκεί να μην υπάρχει πριν από αυτούς κάποιος άλλος οδηγός που κάνει την ίδια δουλειά. Γνωρίζουν τα αρνητικά αλλά φαίνεται ότι για αυτούς η πλάστιγγα στα θετικά γέρνει περισσότερο.

Πριν κλείσουμε να σας πούμε ότι αυτοί που σέβονται το περιβάλλον αλλά δεν έχουν ούτε τούς δικούς τους χώρους αλλά ούτε και την υπομονή να περιμένουν στους σταθμούς φόρτισης υπάρχει μια καλύτερη λύση..

Μπορούν να επιλέξουν υβριδικά μοντέλα. Η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2 μπορούν να μειωθούν σημαντικά σε σύγκριση με ένα αντίστοιχο όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Σε χαμηλές ταχύτητες, ο μικρός ηλεκτροκινητήρας επιτρέπει την πλήρως ηλεκτρική κίνηση και φυσικά κυκλοφορούν ελεύθερα στο δακτύλιο.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης