Επιμέλεια:Περικλής Χαλάτσης
Όλοι γνωρίζουμε ότι για να φορτίσεις τις μπαταρίες στο ηλεκτρικό σου αυτοκίνητο μπορείς να πάς σε έναν ταχυφορτιστή (σε κάποιο ειδικό χώρο φόρτισης) η στο σπίτι σου ακόμη και με το οικιακό ρεύμα από μια απλή πρίζα σούκο.
Εκείνο που δεν ξέραμε είναι ότι όταν βρεθείς στην ανάγκη μπορεί να γίνει και το αντίστροφο.
Σε μια γειτονιά σε προάστιο του Τόκιο, όταν υπέστη διακοπή ηλεκτροδότησης ενώ όλη η περιοχή ήταν στο σκοτάδι, υπήρχε ένα διαμέρισμα φωταγωγημένο. Τι είχε συμβεί.
Όταν έγινε η συσκότιση ο νεαρός γιαπωνέζος πήρε ενέργεια από το Leaf και φωταγώγησε το σπίτι του. Μάλιστα από την αποθηκευμένη ενέργεια του Nissan LEAF συνέχισαν να δουλεύουν εκτός από τα φώτα και το ψυγείο του σπιτιού του.
Ο Daijo Kurosawa ήταν ιδιαίτερα χαρούμενος για τη σκέψη που έκανε και όλοι προσπαθούσαν να καταλάβουν πως είχε φως ενώ όλη η περιοχή ήταν στο σκοτάδι.
Ο ίδιος είπε:
«Είναι μια ανακούφιση για μένα να έχω ένα αυτοκίνητο που μπορεί να μας βοηθήσει όταν υπάρχει πρόβλημα με την ηλεκτροδότηση».
Στο σπίτι της οικογένειας Kurosawa, υπάρχει σύστημα τροφοδοσίας από ηλιακή ενέργεια. Με αυτήν τη δωρεάν ενέργεια , φορτίζει τις μπαταρίες του ηλεκτρικού Leaf. Με αυτή την ενέργεια τροφοδοτεί και το σπίτι του.
Δεν ήταν κακή ιδέα η σκέψη του «οικονόμου» Daijo Kurosawa. Είναι μια καλή πρόταση όσοι διαθέτουν φωτοβολταϊκά πάνελ στο σπίτι τους να το εκμεταλλευτούν.
Ο Kurosawa όταν το 2007 διάβασε την ιστορία και την εξέλιξη των ηλεκτρικών αυτοκίνητων αποφάσισε να αγοράσει το LEAF που είχε γίνει παρουσιαστεί στην Ιαπωνική αγορά.
Αν και λεπτολόγος και πολύ προσεκτικός στις κινήσεις το αγόρασε αρκετά χρόνια αργότερα χωρίς καν να κάνει ένα τυπικό τέστ. Και εξήγησε τους λόγους που τον ώθησαν σ αυτή την επιλογή.
«Βρήκα συναρπαστικό το γεγονός ότι τα EV λειτουργούν με μπαταρία παρόμοια με ένα τηλεκατευθυνόμενο μοντέλο αυτοκινήτου».
Όταν μετά από χρόνια ανακοίνωσε στην οικογένεια του ότι θα αγοράσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο κανένας δεν συμφώνησε. Ας μην ξεχνάμε ότι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που αγόρασε ήταν πριν από 14 χρόνια. Και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν σε προνηπιακό στάδιο.
Ο γιαπωνέζος χρειάστηκε έναν χρόνο να πείσει τη σύζυγό του Fumiko να του εγκρίνει την αγορά. Φυσικά και οι δύο έδιναν μάχη κατά της μόλυνσης του περιβάλλοντος και ήθελαν να κινούνται χωρίς να μολύνουν την ατμόσφαιρα. Ένας ακόμη λόγος που ο γιαπωνέζος προσανατολίσθηκε στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο ήταν ότι ο μικρός του γιος είχε άσθμα το οποίο είχε προέλθει από την ατμοσφαιρική ρύπανση που προκαλούν τα αυτοκίνητα.
Η αγορά του πρώτου Nissan LEAF έγινε το 2012. Ενθουσιάστηκε γιατί εκτός από το γεγονός ότι δεν μόλυνε την ατμόσφαιρα έκανε τις καθημερινές του μετακινήσεις με ελάχιστο κόστος που του ερχόταν στο λογαριασμό του ηλεκτρικού.
Για τα Leaf στην Ελλάδα η Nissan προσφέρει το πακέτο “EV 4 ALL”, κάνοντας ακόμα πιο δελεαστική την απόκτηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.