Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Το τελευταίο διάστημα ολοένα και περισσότερες περιπτώσεις όπου ιδιοκτήτες Tesla, τα «βάζουν» με την εταιρία, έρχονται στο φως της δημοσιότητας. Άλλοι για πιθανές αστοχίες στο πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης, άλλοι για ξαφνικά – αναίτια- φρεναρίσματα και άλλοι για ποιοτικές αστοχίες σε παραδόσεις νέων μοντέλων.
Οι περισσότεροι βέβαια απλά δημοσιεύουν τις εμπειρίες τους και δεν προχωρούν το θέμα σε νομικά μονοπάτια. Κάτι το οποίο τελικά έκανε ο Ισπανός μηχανικός και θαυμαστής της Tesla, Angel Gaitan ο οποίος επί χρόνια είχε αγοράσει πολλά μοντέλα της αμερικάνικης εταιρίας.
Το 2020 όμως όταν παρέλαβε το ολοκαίνουργιο Tesla 3 του, ανακάλυψε σοβαρά ατοπήματα στο τομέα της ποιότητας, όπως το κακώς συγκολλημένο αμάξωμα, ότι το καπό δεν έκλεινε καλά, ενώ ήταν φθαρμένοι και οι υαλοκαθαριστήρες αλλά και ο μπροστά προφυλακτήρας. Η εταιρία έστειλε εμπειρογνώμονα μετά τις καταγγελίες του ιδιοκτήτη, ο οποίος ανέφερε πως οι ζημιές δεν επηρεάζουν την λειτουργία του μοντέλου, και ότι η Tesla μπορεί να τις επισκευάσει.
Ο Ισπανός όμως προχώρησε νομικά ζητώντας να αποζημιωθεί καθώς αγόρασε ένα καινούργιο μοντέλο και επιθυμεί να είναι άριστο και πραγματικά καινούργιο. Το δικαστήριο τον δικαίωσε και η εταιρεία οφείλει να καταβάλλει στον Gaitan το πλήρες ποσό που είχε πληρώσει για το αυτοκίνητο.
Αυτή η υπόθεση είναι η δεύτερη μετά από ένα ζευγάρι στην Κίνα το οποίο επίσης δικαίωσε το δικαστήριο και αποζημιώθηκε από τον αμερικάνικο κολοσσό, ξανά για ποιοτικές αστοχίες. Η Tesla πιθανότατα θα προχωρήσει σε έφεση για να γλυτώσει την αποζημίωση και να αλλάξει η απόφαση, οπότε έπεται και συνέχεια σε αυτή την δικαστική διαμάχη, όμως η πρωτόδικη απόφαση είναι ιστορική.