Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Τα πράγματα είναι αρκετά ζοφερά στον Όμιλο Volkswagen τους τελευταίους μήνες. Η μείωση της ζήτησης, η αύξηση του κόστους και ο αυξημένος ανταγωνισμός πλήττουν τα αποτελέσματα της αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία λαμβάνει δραστικά μέτρα για τη μείωση του κόστους. Υπάρχουν έντονες φήμες ότι η VW θα κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία για πρώτη φορά από την ίδρυσή της, αλλά η αυτοκινητοβιομηχανία λέει πως μπορεί να το αποτρέψει αυτό, εάν το συνδικάτο δεχτεί μείωση μισθών κατά 10%.
Η μείωση των μισθών αποτελεί μέρος ενός πακέτου αλλαγών που έχει προτείνει ο όμιλος VW, αφού το συνδικάτο ζήτησε αύξηση επτά τοις εκατό. Η αυτοκινητοβιομηχανία είπε επίσης στο συνδικάτο ότι θέλει να αναδιαρθρώσει το σύστημα μπόνους των εργαζομένων και να καταργήσει τα επετειακά και μηνιαία μπόνους. Αλλά αυτό είναι μόνο το πρώτο βήμα. Το κλείσιμο εργοστασίων παραμένει ένα ενδεχόμενο, εάν οι διαπραγματεύσεις αποτύχουν.
«Η επιτυχής λειτουργία αποτελεί προϋπόθεση για την ασφάλεια των θέσεων εργασίας», δήλωσε ο Arne Meiswinkel, επικεφαλής διαπραγματευτής της Volkswagen, σε δήλωσή του. «Αλλά γι’ αυτό πρέπει να μειώσουμε το εργατικό μας κόστος».
Τα αιτήματα της VW έφτασαν μετά την ανακοίνωση της αυτοκινητοβιομηχανίας για μειωμένο κατά 42% λειτουργικό κέρδος τρίτου τριμήνου. Η μάρκα ανέφερε μόνο ένα λειτουργικό περιθώριο κέρδους δύο τοις εκατό μέχρι τον Σεπτέμβριο, το οποίο «υπογραμμίζει την επείγουσα ανάγκη για σημαντική μείωση του κόστους και αύξηση της αποδοτικότητας», σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή και COO του ομίλου VW Arno Antiltz.
Υπήρχαν φήμες ότι η VW θα μπορούσε να κλείσει τουλάχιστον τρία εργοστάσια στην πατρίδα της. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της μάρκας VW Thomas Schafer, τα εργοστάσια δεν λειτουργούν αρκετά αποτελεσματικά, κάτι που «δεν μπορεί να ξεπεραστεί με απλά μέτρα μείωσης του κόστους».