Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Μπορούμε πλέον να πούμε ότι η μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν εξελίσσεται όπως είχαν προβλέψει ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες. Δεν είναι λίγοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων που καθυστερούν τους στόχους τους να γίνουν αμιγώς ηλεκτρικοί στο άμεσο μέλλον. Μόλις το περασμένο χρόνο, η Volkswagen εκτίμησε ότι τα EVs θα αντιπροσωπεύουν έως και το 80% των ετήσιων πωλήσεων στην Ευρώπη μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Όμως η μέτρια υποδοχή των μοντέλων ID ώθησε τη VW να αναθεωρήσει τη στρατηγική της.

Από τα 180 δισεκατομμύρια ευρώ που θα διατεθούν κυρίως για την επόμενη γενιά ηλεκτρικών οχημάτων, η γερμανική μάρκα θα χρησιμοποιήσει τώρα το ένα τρίτο για τη συνέχιση της ανάπτυξης κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Η ανακοίνωση προέρχεται από τον Arno Antlitz, τον Οικονομικό Διευθυντή και τον Διευθυντή Λειτουργίας του Ομίλου Volkswagen. Η εταιρεία σκοπεύει να δαπανήσει περίπου 60 δισεκατομμύρια ευρώ  για να «διατηρήσει τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης ανταγωνιστικά».

Μιλώντας σε εκδήλωση του Reuters στο Μόναχο, ο CFO και COO πρόσθεσε ότι «το μέλλον είναι ηλεκτρικό, αλλά το παρελθόν δεν έχει τελειώσει.” Πρόκειται για μια έντονη απόκλιση από το προηγούμενο σχέδιο που ανακοινώθηκε στα τέλη του 2022 για την κατασκευή και πώληση μόνο ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη από το 2033.

Πέρυσι, ο επικεφαλής της μάρκας VW Thomas Schäfer αναφέρθηκε στους θερμικούς κινητήρες ως «παλιά τεχνολογία» στο πλαίσιο των ηλεκτρονικών καυσίμων. Χαρακτήρισε τις συζητήσεις γύρω από τα συνθετικά καύσιμα ως κάτι περισσότερο από «περιττό θόρυβο». Αυτό συμβαίνει παρά το γεγονός ότι η άλλη μάρκα του ομίλου VW, η Porsche, συμμετέχει ενεργά στην παραγωγή συνθετικών καυσίμων σε ένα εργοστάσιο στη Χιλή.

Μάλιστα η Bentley ανέβαλε τον στόχο της να γίνει αποκλειστικά EV μέχρι το 2030, καθυστερώντας τον κατά τρία χρόνια. Ομοίως, η Ford δεν πιστεύει πλέον ότι μπορεί να γίνει πλήρως ηλεκτρική στην Ευρώπη μέχρι το 2030. Η Aston Martin ανέστρεψε πρόσφατα επίσης την πορεία της και θα συνεχίσει να παράγει αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και την επόμενη δεκαετία.

Είναι σαφές ότι όλο και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες επανεκτιμούν τις στρατηγικές τους για τα EV, καθώς οι άνθρωποι δεν είναι πρόθυμοι να εγκαταλείψουν ακόμα την βενζίνη. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται σε δύσκολη θέση επειδή οι κανονισμοί για τις εκπομπές ρύπων γίνονται αυστηρότεροι, απαιτώντας επενδύσεις για να κάνουν τους κινητήρες καύσης να λειτουργούν καθαρότερα. Ταυτόχρονα, η ηλεκτρική επίθεση από την Κίνα προκαλεί ανησυχία στους παγκόσμιους παίκτες.