Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης 

Το Beetle ήταν το πιο δημοφιλές VW στον κόσμο για δεκαετίες, αλλά όταν οι αγοραστές στην Ευρώπη και την Αμερική έστρεψαν την αγάπη τους στο πιο σύγχρονο Golf, η VW διέκοψε τη γερμανική παραγωγή και εξήγαγε τα μεξικανικής κατασκευής Beetle στις υπόλοιπες αγορές. Τώρα, σχεδόν 50 χρόνια αργότερα, το Golf θα μπορούσε να βιώσει μια παρόμοια έξοδο από την πατρίδα του, κατευθυνόμενο προς το Μεξικό, ως απάντηση στη δική του φθίνουσα δημοτικότητα.

Ένα δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας Handelsblatt υποστηρίζει ότι η VW επιθυμεί να μεταφέρει την παραγωγή του Golf εκτός Γερμανίας, ενδεχομένως στο Μεξικό, όπου έχει ήδη ένα εργοστάσιο. Μια άλλη επιλογή πιο κοντά στην πατρίδα του, που επίσης εξετάζεται, είναι η Πολωνία.

Παρόλο που το Golf είναι ένα από τα μεγαλύτερα είδωλα της VW, δεν είναι πλέον η δύναμη που ήταν κάποτε. Για χρόνια το Golf ήταν το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη, αλλά πλέον έχει ξεπεραστεί σε πολλές αγορές από πολλά άλλα οχήματα, όπως το Dacia Sandero και το SUV T-Roc της ίδιας της VW.

Το πρόβλημα του Golf είναι ότι τα SUV της VW απολαμβάνουν υψηλότερα περιθώρια κέρδους από το απλό hatch (και wagon), ένα πρόβλημα που επιδεινώνεται από το υψηλότερο εργατικό κόστος που συνεπάγεται η κατασκευή στη Γερμανία. Η μεταφορά της παραγωγής του Golf στο εξωτερικό θα μπορούσε να εξοικονομήσει μετρητά στη VW σε μια εποχή που κάθε σεντ μετράει.

Αλλά ποιο Golf ακριβώς;

Οι πηγές της Handelsblatt λένε ότι το νέο compact EV της VW, με τον προσωρινό τίτλο ID.Golf (αναμένεται το 2028), θα είναι το πρώτο EV που θα κατασκευαστεί στο εμβληματικό εργοστάσιο του Wolfsburg. Αλλά το σημερινό Golf με κινητήρα εσωτερικής καύσης Mk8.5 αναμένεται να διατίθεται παράλληλα με το νέο compact EV για χρόνια, ίσως και μέχρι το 2035, δήλωσε στο Top Gear NL ο Kai Grüntz, επικεφαλής της έρευνας και ανάπτυξης.

Εάν λοιπόν εγκριθεί η μεταφορά της παραγωγής του Golf σε άλλη χώρα, θα αφορά το βενζινοκίνητο και όχι το νέο ηλεκτρικό.