Την περασμένη χρονιά, περίπου 2,7 εκατομμύρια οχήματα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας μεταφέρθηκαν από τη μία ήπειρο και από τη μία χώρα στην άλλη μέσω της θαλάσσιας οδού.
Το Volkswagen Group είναι ο μόνος κατασκευαστής που χρησιμοποιεί ιδιόκτητα πλοία για τη μεταφορά των νέων αυτοκινήτων. Αυτή τη στιγμή, ο όμιλος έχει σε λειτουργία έντεκα πλοία παγκοσμίως, με δυνατότητα μεταφοράς έως 4.700 οχήματα το καθένα.
Τα περισσότερα από τα πλοία που εξυπηρετούν το Group λειτουργούν στη διαδρομή της Βόρειας Αμερικής. Από τον Έμντεν, στα γερμανο-ολλανδικά σύνορα, αναχωρούν πλήρως φορτωμένα για την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ, όπου ακολουθεί εκφόρτωση των οχημάτων που προορίζονται για την τοπική αγορά.
Ακολούθως, τα πλοία συνεχίζουν για το Μεξικό, όπου εκφορτώνονται πλήρως και στη συνέχεια φορτώνονται εκ νέου, με τελευταία στάση τις ΗΠΑ. Στη συνέχεια επιστρέφουν στη Γερμανία, έχοντας διανύσει περίπου 12.000 ναυτικά μίλια, σε χρονικό διάστημα 45-50 ημερών.
Επικεφαλής του Overseas Vehicle Logistics της VW, είναι η Nina Cordes-Klasing. Σε συνεργασία με τους συναδέλφους της από τη Διαχείριση Προγραμματισμού και Μεταφορών, συντονίζει τις παγκόσμιες αποστολές οχημάτων των μαρκών του Group, από τη Ν. Αφρική έως την Αυστραλία, από τη Γερμανία στις ΗΠΑ και από το Μεξικό στην Ιαπωνία.
«Το πλεονέκτημα των ιδιόκτητων πλοίων είναι ότι μπορούμε να καθορίσουμε τα χρονοδιαγράμματα μόνοι μας. Δεν μπορούμε να προβλέψουμε πότε θα ξαναρχίσει η παραγωγή, σε ποιο εργοστάσιο, με ποιες ποσότητες και για ποιες αγορές, ούτε πότε θα επιτραπεί η επανάληψη της λειτουργίας των λιμένων ανά τον κόσμο. Δεν γνωρίζουμε με βεβαιότητα πότε, πού και πόσα πλοία θα χρειαστούν. Η λύση που έχουμε υιοθετήσει είναι να έχουμε πλοία ελλιμενισμένα και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού, τα μισά από αυτά στην Ευρώπη και τα μισά στις ακτές του Μεξικού. Με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να διασφαλίσουμε ότι είμαστε ετοιμοπόλεμοι να βρεθούμε σε πλήρη λειτουργία μόλις επανεκκινήσει η παραγωγή», αναφέρει η 44χρονη Nina Cordes-Klasing.
Πολύ σύντομα, ο όμιλος VW θα παραλάβει δύο νέα εμπορικά πλοία για μεταφορές αυτοκινήτων, τα οποία για πρώτη φορά θα χρησιμοποιούν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), για καλύτερη περιβαλλοντική λειτουργία.
Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος