Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η Volvo ήταν από τις πρώτες αυτοκινητοβιομηχανίες που ανακοίνωσαν τη σταδιακή κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Ήδη από τις αρχές του 2021, υποσχέθηκε να γίνει αμιγώς ηλεκτρική μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Βέβαια λίγες ημέρες πριν ανακοίνωσε πως αυτός ο στόχος μπορεί να… καθυστερήσει λίγο, λόγω της αργής υιοθέτησης των EV από το κοινό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παρόλα αυτά οι Σουηδοί επιμένουν ότι η Ευρώπη θα πρέπει να απαγορεύσει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης μέχρι το 2035.

Το Bloomberg πήρε στα χέρια του μια δήλωση που υπογράφεται από τη Volvo και άλλες 49 εταιρείες (όχι αποκλειστικά αυτοκινήτου) και προτρέπει την Ευρωπαϊκή Ένωση να μην αλλάξει τον στόχο. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο Jim Rowan, το πιο αποτελεσματικό μέτρο που μπορεί να λάβει η αυτοκινητοβιομηχανία για τη μείωση των εκπομπών στην ήπειρο είναι η απαγόρευση των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης: «Η ηλεκτροκίνηση είναι η μεγαλύτερη ενέργεια που μπορεί να λάβει η βιομηχανία μας για να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Volvo δεν είναι η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία σε αυτή την κοινή δήλωση, καθώς η Rivian (αμιγώς ηλεκτρική μάρκα) επιθυμεί επίσης να τηρήσει η Ε.Ε. το σχέδιό της για τη σταδιακή κατάργηση των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μέχρι τα μέσα της επόμενης δεκαετίας. Το Bloomberg επισημαίνει ότι άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες αρνήθηκαν να υπογράψουν τη δήλωση, χωρίς να τις κατονομάζει.

To “παραθυράκι” του νόμου

Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλει οι αυτοκινητοβιομηχανίες να σταματήσουν να πωλούν αυτοκίνητα που παράγουν επιβλαβείς εκπομπές, οπότε οι κινητήρες εσωτερικής καύσης δεν απαγορεύονται καθαυτοί. Θεωρητικά, αυτό αφήνει ανοιχτή την πόρτα για νέα οχήματα που κινούνται με κινητήρες εσωτερικής καύσης που λειτουργούν με συνθετικά καύσιμα ή ακόμη και με υδρογόνο. Η Γερμανία απαίτησε αυτή την εξαίρεση και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεσμεύτηκε να επεξεργαστεί μια νομική οδό για τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης που λειτουργούν με καύσιμα ουδέτερα ως προς τον άνθρακα, ώστε να παραμείνουν στην αγορά μετά το 2034.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Volvo έχει ήδη πει αντίο στο diesel

Εν τω μεταξύ, η Volvo σκότωσε έναν σημαντικό τύπο κινητήρα εσωτερικής καύσης και υποσχέθηκε να μην τον επαναφέρει ποτέ. Στα τέλη Μαρτίου, το τελευταίο πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο βγήκε από τη γραμμή συναρμολόγησης. Μέχρι το 2030, τα plug-in υβριδικά με κινητήρες βενζίνης και τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα προβλέπεται να αντιπροσωπεύουν το 90-100% των συνολικών πωλήσεων της μάρκας. Τα PHEV και τα EV αντιπροσώπευαν ήδη το 48% των αποστολών κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους, ενώ η Volvo εκτιμά ότι το 2025 θα είναι 50-60%.

Οι αντίθετες γνώμες

Νωρίτερα αυτό το μήνα, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενεργειακής Ασφάλειας της Ιταλίας δήλωσε ότι «η απαγόρευση πρέπει να αλλάξει», καθώς το «ιδεολογικό όραμα» έχει αποτύχει. Ο Gilberto Pichetto Fratin πρόσθεσε ότι η προτεινόμενη απαγόρευση είναι «παράλογη» και ότι η Ευρώπη «χρειάζεται ένα ρεαλιστικό όραμα». Τα συναισθήματά του απηχεί η πρωθυπουργός της Ιταλίας Τζόρτζια Μελόνι, καθώς πιστεύει ότι η απαγόρευση είναι «αυτοκαταστροφική».

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης