Επιμέλεια: Αλέξης Σφαέλος
Την εσωτερική παραγωγή συστημάτων κυψελών καυσίμου για το υδρογόνο εγκαινίασε στο Μόναχο η BMW. Την εταιρεία εκπροσώπησαν ο πρόεδρος του Δ.Σ. AG Oliver Zipse και ο Frank Weber, μέλος του Δ.Σ. της BMW AG υπεύθυνος Εξέλιξης
Η νέα BMW iX5 Hydrogen αποδίδει υψηλή συνεχή ισχύ 170 ίππων, ενώ συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα που υιοθετεί την πέμπτη γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive και μία μπαταρία υψηλής απόδοσης, ειδικά σχεδιασμένη γι’ αυτό το όχημα, ώστε να μπορεί το σύστημα μετάδοσης κίνησης να αποδίδει 374 hp.
Τι σημαίνει η παραγωγή συστημάτων κυψελών καυσίμου;
Μία χημική αντίδραση λαμβάνει χώρα στην κυψέλη καυσίμου ανάμεσα στο υδρογόνο από τις δεξαμενές και το οξυγόνο του αέρα. Η διατήρηση μιας σταθερής παροχής και των δύο στοιχείων στη μεμβράνη της κυψέλης καυσίμου είναι καίριας σημασίας για την απόδοση του συστήματος.
Πλέον των τεχνολογικών ισοδύναμων χαρακτηριστικών που απαντώνται στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, όπως οι μεγάλοι αεραγωγοί, τα φίλτρα αέρα, οι μονάδες ελέγχου και οι αισθητήρες, το BMW Group ανέπτυξε επίσης ειδικά εξαρτήματα υδρογόνου για το νέο σύστημα κυψελών καυσίμου. Αυτά περιλαμβάνουν για παράδειγμα το συμπιεστή υψηλής ταχύτητας με στρόβιλο και την αντλία ψυκτικού υγρού υψηλής τάσης.
Η ομάδα εξέλιξης ενσωμάτωσε το ισχυρό σύστημα μετάδοσης κίνησης το οποίο αποτελείται από δύο δεξαμενές υδρογόνου, την κυψέλη καυσίμου και τον ηλεκτροκινητήρα, στην υπάρχουσα πλατφόρμα της BMW X5 για την περιορισμένη παραγωγή.
Η BMW iX5 Hydrogen έχει ήδη δοκιμαστεί με επιτυχία σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, κατά τη διάρκεια του τελευταίου γύρου χειμερινών δοκιμών στη Σουηδία στις αρχές της χρονιάς.
Η Γερμανική εταιρεία παρουσιάζει εκτενή εμπειρία στην χρήση του υδρογόνου ως τεχνολογία κίνησης καθώς χρησιμοποιούσε τους κινητήρες με υδρογόνου πριν από την άφιξη της τεχνολογία κυψελών καυσίμου.
«Ως μία ευέλικτη πηγή ενέργειας, το υδρογόνο θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στο δρόμο προς την κλιματική ουδετερότητα. Επίσης θα αποκτήσει ουσιαστική σημασία σε ό,τι αφορά την προσωπική μετακίνηση. Πιστεύουμε ότι τα υδρογονοκίνητα οχήματα είναι τοποθετημένα με άρτιο τρόπο ως προς την τεχνολογία τους για να σταθούν δίπλα στα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας και να συμπληρώσουν την εικόνα της ηλεκτρικής κινητικότητας. Ξεκινώντας σήμερα μία μικρής κλίμακας παραγωγή κυψελών καυσίμου, δείχνουμε την τεχνική ωριμότητα αυτού του είδους συστήματος κίνησης και υπογραμμίζουμε τις δυνατότητές του για το μέλλον».