Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης 

Ηλεκτρική επίθεση από την Toyota η οποία είναι έτοιμη να παρουσιάσει όχι ένα, όχι δύο, αλλά 10 εξηλεκτρισμένα μοντέλα μέχρι το 2026. Ανάμεσα σε αυτά θα είναι ένα μεγάλο SUV τριών θέσεων, ένα pick-up, αλλά και πολλά hatchbak σύνολα. Μάλιστα σύμφωνα με τον εκτελεστικό αντιπρόεδρο Hiroki Nakajima, οι μηχανικοί εργάζονται για την επόμενη γενιά plug-in υβριδικών με αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία άνω των 200 χιλιομέτρων. 

Για παράδειγμα, το Prius Prime, έχει ηλεκτρική αυτονομία 71 χιλιόμετρα, που επιτυγχάνεται χάρη σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου 13,6 kWh. Η αυτονομία μηδενικών εκπομπών έχει αυξηθεί κατά 76 τοις εκατό σε σύγκριση με το μοντέλο προηγούμενης γενιάς. 

Η Toyota λέει ότι τα νέας γενιάς υβριδικά, θα βελτιωθούν «με έμφαση στην υψηλή ποιότητα και τις προσιτές τιμές». Παράλληλα οι μηχανικοί θα επικεντρωθούν και σε νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα τα οποία θα παρουσιαστούν μετά το 2026 και θα έχουν ιδιαίτερα αυξημένη ηλεκτρική αυτονομία σε σύγκριση με τα τωρινά. 

Η εταιρία στοχεύει στην πώληση 3,5 εκατομμυρίων ηλεκτρικών ετησίως έως το 2030, και 1,5 εκατομμυρίων ετησίως έως το 2026. Αυτό αντιπροσωπεύει σημαντική αύξηση σε σχέση με τα 22.500 BEV που πούλησε η Toyota το 2022. 

Μακροπρόθεσμα, ο στόχος είναι να μειωθούν οι μέσες εκπομπές CO2 παγκοσμίως κατά 33 τοις εκατό έως το τέλος της δεκαετίας και κατά περισσότερο από 50 τοις εκατό έως το 2035 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019. Τελικά, ο στόχος είναι να επιτευχθεί ουδετερότητα άνθρακα έως το 2050.