Του Λουκά Παπαλάμπρου
Από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε, η νέα Mustang Shelby GT500 προκάλεσε τον θαυμασμό όλων των φίλων των τεσσάρων τροχών.
Οι σχεδιαστές και μηχανικοί της Ford Performance δημιούργησαν ένα πραγματικά ονειρικό sportcar.
Ένα όχημα που εκφράζει την παραδοσιακή αμερικανική αισθητική των muscle sar με τα περίτεχνα φουσκώματα, τους μυς σε κάθε κομμάτι του αμαξώματος και τους θηριώδεις κινητήρες και συνάμα την ευρωπαϊκή κομψότητα με το μελετημένο στήσιμο στον δρόμο.
Κάτω από το καπό έχει τοποθετηθεί ένας V8 5,2 λίτρων κινητήρας απόδοσης 760 ίππων και 847 Nm ροπής. Η κίνηση μεταφέρεται στον πίσω άξονα μέσω αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων της Tremec, με τις αλλαγές των ταχυτήτων να πραγματοποιούνται σε 100 χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Οι επιδόσεις είναι «εκρηκτικές», με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση να έρχονται σε περίπου 3,2 δευτερόλεπτα και τα 0-400 σε 11΄΄. Οδηγός και συνοδηγός είναι κολλημένοι στα μπάκετ καθίσματα της Recaro, με τη βελόνα του κοντέρ να ξεπερνά τα 305 χλμ./ώρα.
Ένα αυτοκίνητο σαν αυτό, στην Ευρώπη θα κόστιζε σίγουρα πάνω από 100.000 ευρώ. Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού όμως, οι πελάτες μπορούν να το αποκτήσουν με 70.300 δολάρια, δηλαδή, περίπου 62.000€.
Η τιμή του είναι πραγματικά πρόκληση, με τον επικεφαλής επικοινωνίας της Ford Αμερικής, Mike Levine, να κάνει λόγο για φοβερή ευκαιρία και να συγκρίνει το υπέροχο sport car με το Toyota Corolla, λέγοντας ότι το δικό τους είναι πιο φθηνό αν το συγκρίνουν με βάση τα χρήματα ανά ίππο (92.50$ έναντι 140$).
Θυμίζουμε ότι η κορυφαία Mustang είναι συγχρόνως και το ισχυρότερο αυτοκίνητο παραγωγής της Ford.
Φέρει αμορτισέρ τύπου MagneRide, πατάει σε ελαστικά Michelin Pilot 4S διαστάσεων 305/30R20 μπροστά και 315/30R20 πίσω και φοράει φρένα της Brembo με αεριζόμενα δισκόφρενα 420 χλστ. μπροστά και 370 χλστ. πίσω.
Ο άξονας μετάδοσης είναι από carbon, πίσω υπάρχει διαφορικό τύπου Torsen, ενώ η μπάρα θόλων είναι από μαγνήσιο. Για όποιον επιθυμεί κάτι πιο ιδιαίτερο θα διατεθεί και το πακέτο «Τrack Package» με πιστάδικα ελαστικά, carbon ζάντες, ρυθμιζόμενη πίσω πτέρυγα κι άλλα. Φυσικά, από τον βασικό εξοπλισμό δεν λείπει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, το τιμόνι με επένδυση alcantara και τα ανθρακονημάτινα διακοσμητικά.