Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος
Δύναμη, υψηλές επιδόσεις, ψηφιακές οθόνες, πλούσιος εξοπλισμός, άφθονοι χώροι στο εσωτερικό, ελάχιστη κατανάλωση και πολύ χαμηλές εκπομπές ρύπων. Αυτά είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της νέας Octavia iV.
Η Kosmocar-Skoda ανακοίνωσε ότι η plug-in υβριδική έκδοση του best seller sedan είναι διαθέσιμη και στη χώρα μας και μάλιστα σε δύο παραλλαγές ισχύος, την απλή και την RS. Αμφότερες τροφοδοτούνται από τον 1.4 TSI κινητήρα βενζίνης κι ένα ηλεκτρικό μοτέρ. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι τριπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων με τεχνολογία shift by wire και η αυτονομία αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια αγγίζει τα 60 χιλιόμετρα.
Η βασική έκδοση Octavia iV αποδίδει 204 ίππους και 350 Nm ροπής. Τα 0-100 επιτυγχάνονται σε 7,7 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 220 χλμ./ώρα.
Η iV RS έχει 245 ίππους 400 Nm ροπής, επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 7,3 δευτερόλεπτα και η τελική ξεπερνά τα 225 χλμ./ώρα.
Σε μεικτές συνθήκες καταναλώνουν ελάχιστο καύσιμο και οι εκπομπές ρύπων είναι στα 30 γρ./χλμ. και στις δύο περιπτώσεις. Αυτό συνεπάγεται μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και μειωμένο τέλος ταξινόμησης.
Η μπαταρία χωρητικότητας 13 kWh μπορεί να φορτίσει τόσο από οικιακή πρίζα όσο και από Wallbox. Σε μια πρίζα 230V χρειάζονται 3 ώρες και 45 λεπτά για να επαναφορτιστεί από άδεια στο 80% και 5 ώρες στο 100%. Όταν χρησιμοποιείται ένα Wallbox 3,6 kW, απαιτούνται 2,5 ή 3,5 ώρες αντίστοιχα. Η θύρα φόρτισης βρίσκεται στο μπροστινό φτερό στην πλευρά του οδηγού, το οποίο ανοίγει πατώντας ένα κουμπί στο πλαίσιο της πόρτας. Το τυπικό κόστος φόρτισης είναι περίπου στα 2 ευρώ.
Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τα προγράμματα Eco, Normal, Sport και Individual, καθώς και την επιλογή Comfort αν το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με Dynamic Chassis Control (DCC). Στην ηλεκτρική λειτουργία «E», η κίνηση γίνεται μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα, αρκεί η εξωτερική θερμοκρασία να μην είναι κάτω από -10° C.
Τα Octavia iV και iV RS εξοπλίζονται με όλα τα συστήματα υποβοήθησης, το Virtual Cockpit, την ψηφιακή οθόνη και όλα τα καλούδια άνεσης και ψυχαγωγίας. Σε πρώτη φάση, θα δούμε στους δρόμους την απλή έκδοση. Η RS θα έρθει αργότερα.
Οι τιμές ξεκινούν από 31.900€ χάρη στην έκπτωση λανσαρίσματος που προωθεί η ελληνική εταιρεία. Οι επαγγελματίες οδηγοί (ταξί) μπορούν να αποκτήσουν το μοντέλο πολύ πιο φθηνά (24.247€) μέσω της επιδότησης του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» και του ειδικού οικολογικού bonus.