Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Σύμφωνα με άρθρο των New York Times, η Ford θα λάβει ένα δάνειο μαμούθ 9.2 δις. δολαρίων από την αμερικανική κυβέρνηση, για την κατασκευή τριών εργοστασίων μπαταριών. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη οικονομική δέσμευση που έχει αναλάβει η κυβέρνηση Μπάιντεν στην προσπάθειά της να δημιουργήσει ένα δίκτυο κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Το δάνειο θα πάει σε μια κοινοπραξία που δημιουργήθηκε από τη Ford και τον εταίρο της SK On με την ονομασία BlueOval SK, η οποία θα προμηθεύει μπαταρίες για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και φορτηγά Ford και Lincoln. Τα εργοστάσια, ένα στο Τενεσί και δύο στο Κεντάκι, θα απασχολούν 7.500 άτομα και η έναρξη της παραγωγής τους έχει προγραμματιστεί για το 2025.
Ο πρόεδρος Μπάιντεν στοχεύει τα μισά από τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται στις Ηνωμένες Πολιτείες να είναι ηλεκτρικά μέχρι το τέλος της δεκαετίας, από περίπου 7% που ήταν τους πρώτους τρεις μήνες του τρέχοντος έτους. Βοηθώντας στη χρηματοδότηση εργοστασίων μπαταριών, η κυβέρνηση ελπίζει να διασφαλίσει ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν θα εξαρτηθούν από την Κίνα για τις μπαταρίες και τα εξαρτήματά τους. Η κυβέρνηση ελπίζει επίσης ότι τα νέα εργοστάσια θα συμβάλουν στην αντιστάθμιση της απώλειας θέσεων εργασίας στη συμβατική αυτοκινητοβιομηχανία.
Η Ford θα επενδύσει επίσης 3,5 δισεκατομμύρια δολάρια για την κατασκευή εργοστασίου μπαταριών στο Μάρσαλ του Μισισιπή, το οποίο θα χρησιμοποιεί τεχνολογία της Contemporary Amperex Technology Ltd., μιας κινεζικής εταιρείας γνωστής ως CATL, η οποία είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μπαταριών στον κόσμο.
Αξίζει να θυμίσουμε πως το 2010, η κυβέρνηση των Η.Π.Α. είχε δώσει δάνειο 465 εκατ. στην Tesla, το οποίο η εταιρία αποπλήρωσε το 2013.
Τον Δεκέμβριο, το Υπουργείο Ενέργειας δάνεισε 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια σε μια κοινοπραξία μεταξύ της General Motors και της LG Energy Solution που θα παράγει μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων σε εργοστάσια στο Οχάιο, το Τενεσί και το Μίσιγκαν.
Τον Φεβρουάριο, το υπουργείο ανακοίνωσε δάνειο ύψους 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων για να βοηθήσει την Redwood Materials να επεκτείνει μια μονάδα παραγωγής κοντά στο Ρίνο της Νεβάδα για την παραγωγή υλικών μπαταριών από νέες και ανακυκλωμένες πηγές. Της Redwood ηγείται ένα πρώην στέλεχος της Tesla, ο J.B. Straubel.