Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Εδώ και μήνες, οι εντάσεις ήταν ατελείωτες μεταξύ της Stellantis και της ιταλικής κυβέρνησης σχετικά με τις μακροπρόθεσμες δεσμεύσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας στη χώρα. Τώρα, μόλις δύο εβδομάδες μετά την παραίτηση του πρώην διευθύνοντος συμβούλου Carlos Tavares, η Stellantis έβαλε τέλος σε αυτές τις διαμάχες ανακοινώνοντας επενδύσεις πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ στην ιταλική παραγωγή και παρουσιάζοντας μια σειρά νέων μοντέλων.

Στελέχη της Stellantis, συμπεριλαμβανομένου του προέδρου John Elkann, συναντήθηκαν με τον Ιταλό υπουργό Βιομηχανίας Adolfo Urso και εκπροσώπους των συνδικάτων νωρίτερα αυτή την εβδομάδα. Κατά τη διάρκεια των συζητήσεων, η Stellantis επιβεβαίωσε ότι όλα τα ιταλικά εργοστάσιά της θα παραμείνουν λειτουργικά και δεσμεύτηκε να επενδύσει 2 δισεκατομμύρια ευρώ στην τοπική αγορά το επόμενο έτος.

Το εργοστάσιο Cassino θα αναλάβει την παραγωγή τριών μεγάλων νέων μοντέλων. Ξεκινώντας από το επόμενο έτος, θα κατασκευάζει την επόμενη γενιά της Alfa Romeo Stelvio και τον αντικαταστάτη της Giulia. Και τα δύο μοντέλα θα είναι διαθέσιμα ως ηλεκτρικά, ενώ στη γκάμα θα υπάρχουν και υβριδικές επιλογές. Επιπλέον, ένα νέο μοντέλο-ναυαρχίδα της Alfa θα παράγεται στην ίδια τοποθεσία, σύμφωνα με το Reuters.

Η Stellantis ανακοίνωσε ότι τουλάχιστον ακόμα δύο μικρά μοντέλα θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο Pomigliano D’Arco στη νότια Ιταλία, χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα STLA Small από το 2028. Το υπάρχον Panda θα συνεχίσει να παράγεται σε αυτή την τοποθεσία μέχρι το 2030, ενώ στη συνέχεια θα το διαδεχθεί το μοντέλο επόμενης γενιάς. Από την επόμενη χρονιά, το εργοστάσιο στο Melfi θα παράγει ηλεκτρικές και υβριδικές εκδόσεις του Jeep Compass, της Lancia Gamma fastback και του DS 7, ενώ θα ακολουθήσει το αμιγώς ηλεκτρικό DS 8.

Στο εργοτάξιο Mirafiori, η Stellantis σχεδιάζει να ξεκινήσει την κατασκευή μιας υβριδικής έκδοσης του 500 στα τέλη του 2025 και έχει δεσμευτεί να παράγει το αυτοκίνητο πόλης εκεί μέχρι το 2033. Στο εργοστάσιο αυτό θα αυξηθεί επίσης η παραγωγή ηλεκτροκίνητων κιβωτίων διπλού συμπλέκτη, από 600.000 σε 900.000 μονάδες ετησίως.

Επιπλέον, ο Imparato διαβεβαίωσε επίσης τους κυβερνητικούς αξιωματούχους ότι οι εγκαταστάσεις του ομίλου στο Τορίνο θα συνεχίσουν να στεγάζουν τα κεντρικά γραφεία των εμπορικών σημάτων της Fiat, αν και η φορολογική βάση της Stellantis θα παραμείνει στην Ολλανδία. Πρόσθεσε ότι ο όμιλος δεν θα χρειαστεί δημόσια κονδύλια για τις προγραμματισμένες επενδύσεις του.