Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Καθώς οι περισσότερες μεγάλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες κάνουν all in στον κόσμο των ηλεκτρικών οχημάτων, φαινόταν αναπόφευκτο ότι η Seat θα ακολουθούσε γρήγορα το ρεύμα της εποχής. Εξάλλου, η Cupra, η οποία δημιουργήθηκε από τη Seat, πουλάει εδώ και μερικά χρόνια το αμιγώς ηλεκτρικό Born και πρόσφατα λάνσαρε το ηλεκτρικό SUV Tavascan. Ωστόσο, το αφεντικό της Seat λέει ότι η εταιρεία του δεν θα κυκλοφορήσει ένα EV αυτή τη δεκαετία.
Σύμφωνα με τον Wayne Griffiths, «η Seat αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε καλό σημείο» και η εταιρεία δεν φαίνεται διατεθειμένη να διακόψει ενδεχομένως τη δυναμική της με ένα νέο EV. Το 2024, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 7,5% στις 310.000 μονάδες. Παρόλα αυτά, ο Griffiths αναγνώρισε ότι το μέλλον της αυτοκίνησης είναι ηλεκτρικό και κανείς δεν μπορεί να το αποφύγει.
Μιλώντας στο Autocar, ο Griffiths δήλωσε ότι η Seat θα μπορούσε να «εξετάσει» ένα μοντέλο βασισμένο στο VW ID.1 ως το πρώτο της EV, αλλά δεν έχει ληφθεί καμία τελική απόφαση σε αυτό το στάδιο, πράγμα που σημαίνει ότι η ισπανική μάρκα δεν εργάζεται επίσημα πάνω σε ένα EV μέχρι το 2030.
Μόνο ο χρόνος θα δείξει αν η μη κυκλοφορία ενός EV μέχρι μετά το 2030 θα βλάψει τη Seat. Οι πωλήσεις των EV εκτοξεύτηκαν σε νέα ύψη το 2024, και ενώ υπήρξαν κάποιες αναποδιές, οι πωλήσεις πιθανότατα θα σπάσουν τα ρεκόρ και φέτος. Πάντως, η Seat δεν στηρίζεται αποκλειστικά στα παραδοσιακά μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης και πωλεί σήμερα παραδοσιακές υβριδικές και plug-in υβριδικές εκδόσεις των μοντέλων της, προσφέροντας πάνω από 120 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής αυτονομίας.