Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

Τα συνθετικά καύσιμα αποτελούν τη λύση για τη βιωσιμότητα των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Οι κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με τις εκπομπές ρύπων είναι πλέον τόσο αυστηροί, που μόνο αυτό το είδος καυσίμου θα μπορούσε να επιβιώσει.

Η τάση για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης είναι ασταμάτητη. Οι περισσότεροι κατασκευαστές έχουν ανακοινώσει πως από το 2030 θα έχουν στην γκάμα τους μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η Porsche επενδύει και αυτή στην ηλεκτροκίνηση, ωστόσο, επιθυμεί να διατηρήσει όσο το δυνατόν περισσότερο και τα παραδοσιακά μοντέλα υψηλών επιδόσεων, όπως την 911. Για να το επιτύχει αυτό, θα χρησιμοποιήσει συνθετικά καύσιμα, τα οποία μειώνουν τις εκπομπές CO2 κατά 90%.

Μάλιστα, σε συνεργασία με τη SiemensEnergy, την HIF, την Enel, την ExxonMobil, την Gasco και την ENAP, προχώρησε στη δημιουργία ενός εργοστασίου στη Χιλή που παράγει ένα φιλικότερο προς το περιβάλλον συνθετικό καύσιμο (eFuel).

Στη νέα μονάδα θα παραχθούν μέχρι το 2022 περίπου 130.000 λίτρα ηλεκτροκαυσίμων. Η ποσότητα θα αυξηθεί στα 55 εκατομμύρια λίτρα το 2024 και στα 550 εκατ. λίτρα μέχρι το 2026.

Για την παραγωγή του eFuels χρησιμοποιείται αιολική ενέργεια. Το εργοστάσιο κατασκευάστηκε στην επαρχία Magallanes, όπου οι κλιματολογικές συνθήκες είναι ιδιαίτερα ευνοϊκές. Οι άνεμοι που επικρατούν στην περιοχή και ο ήλιος, απαιτούν τέσσερις φορές λιγότερη ενέργεια σε σύγκριση με άλλες τοποθεσίες για την παραγωγή του ηλεκτρονικού καυσίμου.

Το πρώτο συνθετικό καύσιμο από τη Χιλή θα χρησιμοποιηθεί από την Porsche το 2022, στα αγωνιστικά αυτοκίνητα Porsche Mobil 1 Supercup.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Η Porsche μάς δείχνει τo εσωτερικό του μέλλοντος

8 στα 10 αυτοκίνητα της Porsche θα εξοπλιστούν με ηλεκτροκινητήρα