Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης
Υπάρχει ένας μεγάλος και αρκετά σημαντικός λόγος που η Mazda έχει χαρακτηρίσει ως μαγική ημερομηνία την όγδοη ημέρα του Αυγούστου.Έχει χαρακτηρισθεί ως η διεθνής ημέρα για τη Mazda. Γιατί όμως ; 
Πολύ απλά γιατί στις 8 Αυγούστου βγήκε από τη γραμμή παραγωγής το τελευταίο όχημα με κινητήρα Wankel. Για αυτό το λόγο όλοι όσοι έχουν RX-8 η ανήκουν σε λέσχες που τα μέλη τους είναι fun της τεχνολογίας κινητήρων Wankel, έχουν τη δική τους γιορτή.

Η 8/8 είναι μαγική ημερομηνία. Το εμβληματικό σπορ αυτοκίνητο που προέκυψε υπό την προσεκτική επίβλεψη του επικεφαλής σχεδιασμού Ikuo Maeda ξεχωρίζει από το πλήθος ακόμα και τώρα, 10 χρόνια αφότου σταμάτησε η παραγωγή του για την Ευρώπη. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παρά το γεγονός ότι το Mazda RX-8 είχε μειώσει σημαντικά τις εκπομπές ρύπων σε σύγκριση με τα προηγούμενα οχήματα με περιστροφικό κινητήρα, τελικά δεν κατάφερε να συμμορφωθεί πλήρως  με τους αυστηρούς ευρωπαϊκούς κανονισμούς. Η Mazda to 2010 σταμάτησε να στέλνει αυτοκίνητα RX-8 στην Ευρώπη ενώ δύο χρόνια μετά σταμάτησε και τις πωλήσεις στην Ιαπωνία.

Για αγωνιστικούς σκοπούς το συγκεκριμένο αυτοκίνητο συνέχιζε να κατασκευάζεται μέχρι το 2018. Η Mazda έχει πουλήσει συνολικά 192.094 Mazda RX-8 και το αποκορύφωμα των πωλήσεων στην Ευρώπη ήταν το 2004.

Για πρώτη φορά το Mazda RX-8 παρουσιάστηκε το 2001 στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Βόρειας Αμερικής, στο Ντιτρόιτ. Προκάλεσε μεγάλη αίσθηση, στρέφοντας όλα τα βλέμματα πάνω του. Με μια σχεδίαση που εξυμνεί τα σπορ αυτοκίνητα, το Mazda RX-8 είναι μια οδηγική εμπειρία και μια πρόσκληση για απόλαυση. Η εμφάνισή του είναι το αποτέλεσμα μιας ευφυούς σχεδιαστικής διαδικασίας που ήξερε ακριβώς τι ήθελε να πει και πώς να το πει.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Την εποχή της αποκάλυψης, ένα προσιτό, σπορ αυτοκίνητο με κίνηση στους πίσω τροχούς, με πόρτες revolver, τέσσερα καθίσματα και 290 λίτρα χώρο αποσκευών έμοιαζε με θαύμα. Παρόλο που ήταν το επόμενο στη σειρά όχημα που διέθετε τον κινητήρα Wankel μετά το εμβληματικό Mazda RX-7 FD, κατά κάποιον τρόπο δεν ήταν άμεσος διάδοχος. 

Ο περιστροφικός κινητήρας που ονομάζεται Renessis, άφησε έκπληκτους ορισμένους από τους οπαδούς όταν παρουσιάστηκε. Σε αντίθεση με το RX-7 δεν ήταν υπερτροφοδοτούμενος, γεγονός που μείωσε τις εκπομπές ρύπων καθώς και την κατανάλωση, ωστόσο προσέφερε παρόμοια απόδοση. Το Mazda RX-8 προσφέρει μια κλασική μπροστινή ανάρτηση διπλών ψαλιδιών με σφυρήλατους βραχίονες αλουμινίου και πίσω ανάρτηση 5 συνδέσμων.

Ο μονοκόμματος άξονας μετάδοσης κίνησης από ανθρακονήματα δείχνει πόσο μακριά ήταν διατεθειμένοι να φτάσουν οι μηχανικοί στον αγώνα τους για ένα ελαφρύ όχημα.  

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης