Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Η Toyota, η Mazda και η Subaru ανακοίνωσαν πρόσφατα ότι ενώνουν τις δυνάμεις τους για την ανάπτυξη κινητήρων εσωτερικής καύσης επόμενης γενιάς. Ωστόσο, μια άλλη ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ακολούθησε μια ριζικά διαφορετική προσέγγιση, αποφασίζοντας να σταματήσει να επενδύει σε βενζίνη και πετρέλαιο.
Η Nissan δηλώνει ότι παύει να επενδύει σε νέους κινητήρες εσωτερικής καύσης
Το αυστραλιανό περιοδικό Drive συνομίλησε με τον Ανώτερο Αντιπρόεδρο και Διευθυντή Σχεδιασμού της εταιρείας για την περιοχή της Αφρικής, της Μέσης Ανατολής, της Ινδίας, της Ευρώπης και της Ωκεανίας, σχετικά με το τι μέλλει γενέσθαι. Ο Francois Bailly ρωτήθηκε για το αν η Nissan έχει πρόθεση να αναπτύξει νέους κινητήρες εσωτερικής καύσης: «Το μέλλον μας είναι αμιγώς ηλεκτρικό. Δεν επενδύουμε σε νέα θερμικά σύνολα».
Συνέχισε αναφέροντας ότι η μετάβαση από τα συμβατικά ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα στα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα θα γίνει μέσω της τεχνολογίας e-Power της Nissan. Πρόκειται για μια αντισυμβατική υβριδική ρύθμιση όπου ο κινητήρας εσωτερικής καύσης λειτουργεί ως γεννήτρια για τη φόρτιση της μπαταρίας. Δεν κινεί τους τροχούς, οπότε είναι παρόμοια με τον περιστροφικό κινητήρα της Mazda στο crossover MX-30.
Για να μεγιστοποιήσει την οικονομία καυσίμου σε αυτά τα υβριδικά αυτοκίνητα, η Nissan θέλει να αυξήσει τη θερμική απόδοση ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης στο εντυπωσιακό 50 τοις εκατό. Εργάζεται πάνω στην τεχνολογία αυτή εδώ και αρκετά χρόνια, ανακοινώνοντας στις αρχές του 2021 ότι ένα πρωτότυπο e-Power πέτυχε το ορόσημο αυτό κατά τη διάρκεια δοκιμών.
Ακριβώς επειδή η Nissan δεν επενδύει πλέον σε ολοκαίνουργιους κινητήρες, αυτό δεν σημαίνει ότι η μετάβαση σε μια γκάμα μόνο EV θα συμβεί εν μια νυκτί. Ο Bailley επεσήμανε ότι οι κανονισμοί για τις εκπομπές ρύπων συνεχίζουν να χαλαρώνουν σε ορισμένα μέρη του κόσμου, όπως στην Αφρική, όπου τα αυτοκίνητα Euro 2 εξακολουθούν να είναι νόμιμα.
Η αυτοκινητοβιομηχανία θα ευθυγραμμίσει το χαρτοφυλάκιό της με τις περιφερειακές απαιτήσεις, οπότε η κατάργηση των ICE θα γίνει σταδιακά. Οι σημερινοί κινητήρες είναι πιθανό να αναβαθμιστούν ώστε να πληρούν τους αυστηρότερους κανονισμούς.