Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Με το GT-R σε… παύση (μέχρι να έρθει το R36 δηλαδή), το μοναδικό σπορ αυτοκίνητο της Nissan είναι το «Z». Αυτό όμως φαίνεται πως θα αλλάξει μιας και η εταιρία δηλώνει έτοιμη να φέρει πίσω το θρυλικό Silvia και να το τοποθετήσει ανάμεσα στο «Z» και το GT-R. Και δεν πρόκειται για φήμη, αλλά για είδηση που βγήκε από αξιωματούχο της εταιρίας.

Ο αντιπρόεδρος της Nissan, για την παγκόσμια προϊοντική στρατηγική, παραδέχτηκε ότι υπάρχουν πιθανότητες να δούμε ένα νέο Silvia… κάποια στιγμή. Ο Ivan Espinosa δήλωσε ότι θα έχει «αρκετή ισχύ, σε τιμή που οι πελάτες θα βρίσκουν ελκυστική».

Δεν μπήκε σε λεπτομέρειες, αλλά μπορούμε να συμπεράνουμε ότι θα κοστίζει περισσότερο από το «Z», ενώ θα υπολείπεται του καταργημένου GT-R. Ομοίως, θα έχει μεγαλύτερη ισχύ από τους 420 ίππους που προσφέρει σήμερα ο twin-turbo V6 των 3,0 λίτρων στο Z, αλλά λιγότερους από τους 560 ίππους του twin-turbo V6 των 3,8 λίτρων του GT-R.

Το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα σπορ αυτοκίνητα είναι ότι ανήκουν σε μια εξειδικευμένη κατηγορία, γεγονός που καθιστά περιορισμένα τα κέρδη λόγω της μικρής πελατειακής βάσης. Ο Espinosa δήλωσε ότι ο μόνος τρόπος για να υπάρξει μια νέα Silvia είναι να πωληθεί σε παγκόσμια κλίμακα ώστε να αγγίξει μεγάλο όγκο πωλήσεων και να καλύψει το μέγεθος της επένδυσης.

Παρόλα αυτά δεν αναφέρθηκε σε μια πιθανή συνεργασία με άλλη αυτοκινητοβιομηχανία για την κατανομή του κόστους, όπως έκαναν η Toyota και η BMW με το Supra/Z4. Τα δίδυμα GR86/BRZ είναι επίσης μια κοινή προσπάθεια, μεταξύ της Toyota και της Subaru.

Ακόμα και αν το Silvia επιστρέψει, δεν είμαστε τόσο σίγουροι ότι θα έχει κινητήρα εσωτερικής καύσης. Νωρίτερα φέτος, η Nissan αποκάλυψε ότι δεν ξοδεύει πλέον χρήματα για θερμικούς κινητήρες. Οι εγχώριοι αντίπαλοι Toyota, Mazda και Subaru δεν συμφωνούν μαζί της, εκφράζοντας τη μακροπρόθεσμη δέσμευσή τους σε κινητήρες βενζίνης, οι οποίοι θα λειτουργούν επίσης με συνθετικά καύσιμα.