Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η Nissan μείωσε τις ετήσιες προβλέψεις για τα κέρδη της και ανακοίνωσε σχέδια για την περικοπή 9.000 θέσεων εργασίας και τη μείωση της παραγωγικής ικανότητας κατά 20%, καθώς προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις πεσμένες πωλήσεις σε σημαντικές αγορές, όπως η Κίνα. Η αυτοκινητοβιομηχανία μείωσε τις προβλέψεις της για τα λειτουργικά κέρδη για το σύνολο του έτους στα 975 εκατ. δολάρια από 3.3 δις. δολάρια για τη δημοσιονομική περίοδο που λήγει τον Μάρτιο του 2025, όπως ανακοίνωσε την Πέμπτη.

Τα προβλήματα της Nissan έχουν ξεχωρίσει μεταξύ των ιαπωνικών εμπορικών σημάτων που παλεύουν με την ύφεση στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων και τον έντονο ανταγωνισμό από την Tesla και τις κινεζικές μάρκες ηλεκτρικών οχημάτων, όπως η BYD. Η εταιρεία δήλωσε ότι θα μειώσει την παραγωγική της ικανότητα κατά 20%, θα περικόψει 9.000 θέσεις εργασίας παγκοσμίως και θα πουλήσει πίσω μετοχές αξίας 10% της Mitsubishi Motors, μειώνοντας το ποσοστό της από το σημερινό 34%.

Η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται περίπου οκτώ μήνες στο πλαίσιο ενός τριετούς σχεδίου ανάκαμψης που αποσκοπεί στην αναζωογόνηση της επιχείρησης. Πλέον όμως οι χαμηλές πωλήσεις σε Κίνα και Β.Αμερική, έχουν αναγκάσει την εταιρία να κάνει πιο «προσγειωμένες» προβλέψεις. Πιο συγκεκριμένα, νωρίτερα φέτος, η Nissan μείωσε τον στόχο παραγωγής της για το τρέχον οικονομικό έτος κατά 50.000 μονάδες σε 3,65 εκατομμύρια οχήματα, αλλά με τις παγκόσμιες πωλήσεις να μειώνονται σχεδόν κατά 4% σε 1,6 εκατομμύρια μονάδες μεταξύ Απριλίου και Σεπτεμβρίου, η επίτευξη αυτού του στόχου θα μπορούσε να αποτελέσει πρόκληση.

Ο CEO Uchida, ο οποίος ανέλαβε τον σημερινό του ρόλο το 2019, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετώπιζε  κρίση μετά την αποχώρηση του πρώην προέδρου Carlos Ghosn, επιδιώκει να επεκτείνει τη γκάμα των ηλεκτρικών οχημάτων της Nissan, να σφυρηλατήσει νέες συνεργασίες και να πουλήσει επιπλέον 1 εκατομμύριο αυτοκίνητα ετησίως μέχρι το 2027.