Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος
Έπειτα από την plug-in υβριδική Octavia RS iV, η τσεχική φίρμα παρουσιάζει τις αντίστοιχες εκδόσεις βενζίνης και diesel του πιο καλοπουλημένου μοντέλου της γκάμας της.
Η νέα Octavia RS δεν είναι απλώς πιο δυναμική, σπορ και γρήγορη. Είναι πιο αεροδυναμική από ποτέ και πιο πλούσια εξοπλισμένη, προσφέροντας στον οδηγό οτιδήποτε επιζητά από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο.
Φέρει σπορτίφ bodykit, το οποίο περιλαμβάνει μεγαλύτερους προφυλακτήρες, μάσκα και καθρέφτες σε γυαλιστερό μαύρο χρώμα, στάνταρ προβολείς full LED Matrix, πίσω φώτα LED, μαύρες ζάντες ελαφρού κράματος 18 ιντσών, κόκκινες δαγκάνες φρένων, επιπλέον αεροδυναμικά βοηθήματα, διαχύτη και δύο μεγάλες απολήξεις της εξάτμισης.
Θα είναι διαθέσιμη σε αμαξώματα Grand Coupe και Sportswagon, με το εσωτερικό να εντυπωσιάζει με το design και την κομψότητα. Η Skoda τοποθέτησε σπορ καθίσματα, διακοσμητικά carbon, επενδύσεις alcantara και δερμάτινο σπορ πολυλειτουργικό τιμόνι με paddles αλλαγής των σχέσεων.
Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων Virtual Cockpit και ο ψηφιακός βοηθός «Laura» ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό, όπως και η οθόνη αφής. Για την ασφάλεια του οδηγού και των επιβατών, οι Τσέχοι εμπλούτισαν το μοντέλο με κάθε λογής σύστημα. Τοποθέτησαν κεντρικό αερόσακο ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, καθώς και τις τεχνολογίες υποβοήθησης αποφυγής σύγκρουσης (Collision Avoidance Assist), υποβοήθησης στροφής (Turn Assist) και προστασίας πεζών και ποδηλατών (Predictive Pedestrian and Cyclist Protection).
Όσον αφορά στους κινητήρες, η Octavia RS προσφέρεται με τον βενζίνης 2.0 TSI απόδοσης 245 ίππων και τον 2.0 TDI με τους 200 ίππους. Ο πρώτος συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ή το αυτόματο DSG και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς, με τα 0-100 να επιτυγχάνονται σε 6,7 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 250 χλμ./ώρα.
Στην περίπτωση της RS diesel υπάρχει και η επιλογή της τετρακίνησης. Το μοτέρ συνδυάζεται αποκλειστικά με το DSG κιβώτιο των 7 σχέσεων με τεχνολογία shift-by-wire. Τα 0-100 έρχονται σε 6,8 δευτερόλεπτα και η βελόνα του κοντέρ τερματίζει στα 243 χλμ./ώρα.
Η Skoda υπόσχεται μοναδικές οδηγικές συγκινήσεις και εξαιρετικό έλεγχο σε όλες τις συνθήκες, χάρη στη σπορ ανάρτηση, τον προσαρμοζόμενο έλεγχο πλαισίου (DCC-Dynamic Chassis Control) και το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης.
Διαβάστε επίσης: Οι τιμές της Skoda Octavia plug-in hybrid στην Ελλάδα