Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Η μέχρι τώρα αρχιτεκτονική Modular Electric Drive System (MEB) είναι ο αρωγός για τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της VW. Η συγκεκριμένη πλατφόρμα η οποία χρησιμοποιείται ευρέως στα οχήματα του ομίλου γενικότερα, φαίνεται πως θα αναβαθμιστεί σε MEB+ προσφέροντας μεγαλύτερη αυτονομία αλλά και ταχύτερη φόρτιση.
Η αυτοκινητοβιομηχανία είπε ότι πραγματοποιεί σημαντικές επενδύσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη της τεχνολογίας ώστε «να αξιοποιήσει πλήρως τις δυνατότητες αυτής της επιτυχημένης πλατφόρμας και να διασφαλίσει ότι θα παραμείνει ανταγωνιστική». Η κλιμακούμενη αρχιτεκτονική δίνει στη VW ελευθερία στο σχεδιασμό οχημάτων καθώς η τοποθέτηση των μπαταριών στο κάτω μέρος μεταξύ των αξόνων δημιουργεί περισσότερο χώρο στην καμπίνα. Με αυτό τον τρόπο το ID.3 προσφέρει τους ίδιους χώρους με το Passat αλλά σε διαστάσεις Golf.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η βελτιωμένη πλατφόρμα MEB+ θα προσφέρει έως και 700 χιλιόμετρα αυτονομίας και θα μπορεί να έχει ταχύτητες φόρτισης 175-200 κιλοβάτ. Η αρχιτεκτονική θα επιτύχει αυτούς τους αριθμούς χρησιμοποιώντας τις μπαταρίες κυψέλης νέας γενιάς της εταιρείας, ενώ παράλληλα η VW θα βελτιώσει επίσης την «ψηφιακή υποδομή» της πλατφόρμας, η οποία σύμφωνα με την εταιρεία θα μπορούσε να φέρει «σημαντικά άλματα» στις λειτουργίες αυτοματοποιημένης οδήγησης.
Η αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να λανσάρει 10 νέα μοντέλα μέχρι το 2026 προσφέροντας αυτοκίνητα τόσο για την κατηγορία επιδόσεων όσο και για την κατηγορία premium, αλλά και ένα με τιμή εκκίνησης 25.000 ευρώ.
Η πλατφόρμα MEB κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2019 με το ID.3 και πλέον περισσότερα από 670.000 οχήματα την χρησιμοποιούν, με 500.000 από αυτά να είναι μοντέλα VW ID.