Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

H Skoda εμπλουτίζει την γκάμα της νέας γενιάς του best seller μοντέλου με την έκδοση φυσικού αερίου, η οποία διακρίνεται για τις περιορισμένες εκπομπές ρύπων και τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

Το μοντέλο εξοπλίζεται με τον κινητήρα 1.5 TSI απόδοσης 130 ίππων. Φέρει τρεις δεξαμενές συμπιεσμένου φυσικού αερίου χωρητικότητας 17,33 κιλών κι ένα ρεζερβουάρ βενζίνης 9 λίτρων. Το μοτέρ έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί κυρίως με καύσιμο CNG, μειώνοντας το κόστος χρήσης κατά 50% σε σχέση με το αντίστοιχο μοντέλο βενζίνης και έως 30% με ένα diesel.

Η κατανάλωση, σύμφωνα με τον κύκλο WLTP, είναι στα 3,4 με 3,6 κιλά CNG ανά 100 χιλιόμετρα και η αυτονομία ξεπερνά τα 500 χιλιόμετρα. Αντίστοιχα οι εκπομπές CO2 είναι χαμηλότερες κατά 25%.

Με τη χρήση της βενζίνης, η Octavia G-Tec μπορεί να καλύψει επιπλέον 190 χιλιόμετρα, με αποτέλεσμα η συνολική αυτονομία να αγγίζει τα 700 χλμ. Η εναλλαγή μεταξύ της λειτουργίας με CNG και αυτής με βενζίνη γίνεται αυτόματα χωρίς την παρέμβαση του οδηγού.

Το αυτοκίνητο λειτουργεί με βενζίνη μόνο σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως όταν η εξωτερική θερμοκρασία είναι κάτω από -10 βαθμούς Κελσίου ή όταν οι δεξαμενές αερίου είναι τόσο άδειες που η πίεση μειώνεται κάτω από τα 11 bar.

Αισθητικά δεν υπάρχουν διαφορές σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις της Octavia. Οι μόνες αλλαγές εντοπίζονται στη διάταξη του ψηφιακού πίνακα οργάνων και στο λογότυπο της έκδοσης. Όσο για το πορτμπαγκάζ, στην Grand Coupe έχει χωρητικότητα 455 λίτρα και στη Sportswagon 495 λτ.

Το αυτοκίνητο αναμένεται στην Ελλάδα το φθινόπωρο.