Η νέα Lamborghini θα συνδυάζει ατμοσφαιρικό V12 με τρία ηλεκτρικά μοτέρ για απόδοση 1.000 ίππων
Είναι η αρχή μιας νέας εποχής για τη Lamborghini, καθώς η εξωτική ιταλική μάρκα…
Newsroom
07.03.2023 | 13:30
UPD:07.03.2023, 13:30
Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Είναι η αρχή μιας νέας εποχής για τη Lamborghini, καθώς η εξωτική ιταλική μάρκα δημοσίευσε τις πρώτες λεπτομέρειες σχετικά με το νέο plug-in υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης που θα εξοπλίσει τον διάδοχο της Aventador. Το πολυαναμενόμενο supercar έχει την κωδική ονομασία “LB744” και χρησιμοποιεί έναν εντελώς νέο ατμοσφαιρικό V12 6,5 λίτρων, αλλά και τρία ηλεκτρικά μοτέρ, με την συνολική ισχύ να φτάνει τα 1.000 άλογα.
Ο νέος V12 ζυγίζει μόλις 218 κιλά, όντας 17 κιλά ελαφρύτερος από τον προκάτοχό του. Είναι επίσης πολύ πιο ισχυρός καθώς παράγει 813 ίππους 725 Nm ροπής. Μάλιστα, ο πανίσχυρος V12 είναι μόνο ένα μέρος του συστήματος μετάδοσης κίνησης, καθώς το νέο κορυφαίο αυτοκίνητο της Lamborghini θα χρησιμοποιεί και υβριδική διάταξη.
Ενώ ο V12 θα στέλνει την κίνηση στους πίσω τροχούς, δύο ηλεκτροκινητήρες κινούν τον μπροστινό άξονα. Τοποθετημένος πάνω από το πρόσφατα αναπτυγμένο αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων διπλού συμπλέκτη, ένας τρίτος ηλεκτροκινητήρας μπορεί να κατευθύνει την ισχύ του στους πίσω τροχούς ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης και τις συνθήκες του δρόμου.
Με την ισχύ του V12 και των τριών ηλεκτροκινητήρων σε συνδυασμό, το νέο LB744 προσφέρει συνολικά 1.000 ίππους. Οι μηχανικοί εγκατέστησαν το κιβώτιο ταχυτήτων DCT εγκάρσια πίσω από το διαμήκως τοποθετημένο V12 για να δημιουργήσουν χώρο για μια μπαταρία ιόντων λιθίου στη σήραγγα. Με βάρος 193 κιλά, το κιβώτιο ταχυτήτων δεν είναι μόνο ελαφρύτερο από αυτό της Huracan αλλά αλλάζει και ταχύτερα ταχύτητες.
Η μπαταρία 3,8 kWh που είναι τοποθετημένη στο κεντρικό τούνελ μπορεί να φορτιστεί έως και 7 kW, οπότε χρειάζεται μισή ώρα. Μπορεί επίσης να επαναφορτιστεί μέσω του αναγεννητικού φρεναρίσματος των μπροστινών τροχών ή απευθείας από τον V12 σε μόλις έξι λεπτά. Το LB744 έχει τετρακίνηση, αλλά λειτουργεί ως EV με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς όταν κινείται με όπισθεν. Με άλλα λόγια, το επόμενο υπεραυτοκίνητο της Lamborghini μπορεί να κινείται σε ηλεκτρική λειτουργία all-wheel-drive.
Όχι ότι οι λάτρεις της ταχύτητας θα ενδιαφέρονται πολύ, αλλά οι εκπομπές CO2 μειώνονται κατά 30 τοις εκατό σε σύγκριση με την Ultimae, χάρη στο υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης με τη λειτουργία EV. Η LB744 δεν είναι η πρώτη ηλεκτροκίνητη Lamborghini παραγωγής καθώς η Sián FKP 37 ήταν η πρωτοπόρος υβριδική. Ωστόσο, δεν ήταν PHEV καθώς χρησιμοποιούσε διαφορετική τεχνολογία βασισμένη σε υπερπυκνωτές.