Επιμέλεια: Στέφανος Παπαδόπουλος
Το πολυαναμενόμενο ολοκαίνουριο Honda HR-V είναι προ των πυλών. Ελάχιστοι μήνες έμειναν μέχρι την έλευσή του στην ελληνική αγορά. Μέχρι λοιπόν να έρθει η στιγμή της επίσημης παρουσίασής του, μπορούμε να σας δώσουμε αρκετές πληροφορίες που σίγουρα είναι χρήσιμες για τους ενδιαφερόμενους και υποψήφιους αγοραστές.
Αρχικά, να δώσουμε λίγα στοιχεία για τις διαστάσεις του αμαξώματος και την εξωτερική του εικόνα. Το μήκος του νέου HR-V e:HEV είναι 4.340 χλστ., το πλάτος 1.790 χλστ. και το ύψος 1.582 χλστ., ενώ το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.610 χλστ. Η απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος είναι 188 χλστ.
Σύμφωνα με τους κατασκευαστές και σε σχέση με τον προκάτοχό του, το νέο HR-V e:HEV έχει πιο άκαμπτη δομή αμαξώματος και επωφελείται από τις εκτενείς βελτιώσεις στην ανάρτηση, το σύστημα διεύθυνσης και το σύστημα πέδησης.
Η σιλουέτα του ιαπωνικού compact SUV, είναι αναμφίβολα δυναμική, σύγχρονη, με coupe επιρροές. Το μακρύ καπό και η κεκλιμένη κολώνα Α, προσδίδουν στο σχήμα του, σπορτίφ χαρακτηριστικά, που πιστεύουμε θα λατρέψει κυρίως το νεανικό κοινό. Μία «κλεφτή» ματιά από πλάι είναι αρκετή, για να το αντιληφθεί οποιοσδήποτε.
Οι πιο παρατηρητικοί θα προσέξουν πως το νέο HR-V, φέρει το διακριτικό «e:HEV» (hybrid electric vehicle). Μετά το ανανεωμένο CR-V και το νέο Jazz που κυκλοφόρησε το 2020, στην οικογένεια της Honda εισέρχεται νέο μέλος που χρησιμοποιεί προηγμένο υβριδικό σύστημα κίνησης. Η τεχνογνωσία της ιαπωνικής εταιρείας από την Formula 1 περνά στα αυτοκίνητα παραγωγής και το αποτέλεσμα είναι πιο αποδοτική λειτουργία και ισχυρές επιδόσεις ανεξαρτήτως συνθηκών.
Ο βενζινοκινητήρας των 1,5 λίτρων (DOHC i-VTEC), συνεργάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες και η συνολική απόδοση φτάνει τους 131 ίππους στις 4.500-5.000 σ.αλ., με ροπή 253 Nm. Η διαδικασία επιτάχυνσης για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση είναι υπόθεση 10,6 δευτερολέπτων, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 170 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση, σύμφωνα πάντα με το εργοστάσιο, κυμαίνεται στα 5,4 λίτρα/100 χλμ.
Ο χρήστης θα έχει τη δυνατότητα να επιλέξει μεταξύ τριών drive modes Normal, Sport και Econ, ενώ για μεγαλύτερη ανάκτηση ενέργειας κατά το ρολάρισμα ή το φρενάρισμα, ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει το πρόγραμμα Β για το κιβώτιο.
Αναφορικά με τον εξοπλισμό του νέου HR-V e:HEV, τι να πρωτοπούμε. Ο κατάλογος μοιάζει ατελείωτος. Εκτός του infotainment και τις υπηρεσίες συνδεσιμότητας, τα ηλεκτρονικά συστήματα… «δίνουν και παίρνουν».
Το αυτοκίνητο διαθέτει Vehicle Stability Assist (VSA), Brake Assist System (BAS), Hill Start Assist (HAS), Automatic Brake Hold (ABH), αλλά και Hill Descent Control. Συνεχίζουμε με το Cross Traffic Monitor (παρακολούθηση διασταυρούμενης κυκλοφορίας) και τα LED Active Cornering Lights (ενεργά φώτα στροφής), καθώς και το Collision Mitigation Braking System (CMBS), σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: