Του Λουκά Παπαλάμπρου
Έπειτα από πέντε χρόνια ανάπτυξης, η BMW παρουσίασε την καινούργια Σειρά 1, ένα αυτοκίνητο που αναμένεται να θέσει νέα πρότυπα στην πολυτελή compact κατηγορία.
Ο νέος «άσος» των Βαυαρών έχει αλλάξει τόσο αισθητικά όσο και τεχνολογικά. Πατάει σε νέο πάτωμα με την κίνηση να μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς – τετρακίνηση έχουν οι ισχυρότερες εκδόσεις – διαθέτει πιο ευρύχωρη καμπίνα, τροφοδοτείται από αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης και diesel και ενσωματώνει τα πιο προηγμένα συστήματα άνεσης και ασφάλειας.
Η BMW έχει προικίσει τη Σειρά 1 με κάθε λογής τεχνολογικό καλούδι. Για πρώτη φορά, ένα μοντέλο της μάρκας φέρει προαιρετικά διακοσμητικές λωρίδες με κρυφό φωτισμό σε έξι αποχρώσεις, δημιουργώντας ημιδιαφανή εφέ. Οι δύο οθόνες 10,25 ιντσών σε κονσόλα και πίνακα οργάνων συνοδεύονται από έγχρωμο Head-Up Display 9,2 ιντσών.
Η πίσω πόρτα είναι διαθέσιμη επίσης για πρώτη φορά με ηλεκτρική λειτουργία. Φυσικά, δεν λείπει το σύστημα ασύρματης φόρτισης του smartphone, το οποίο έχει και ρόλο έξυπνου κλειδιού, δίνοντας τη δυνατότητα στον χρήστη να κλειδώσει και να ξεκλειδώσει το αυτοκίνητο από το κινητό του τηλέφωνο. Το Digital Key διατίθεται για μοντέλα Samsung Galaxy κορυφαίων προδιαγραφών συμβατά με NFC που λειτουργούν με Android 8.0 ή ανώτερες εκδόσεις.
Ένας μεγάλος αριθμός συστημάτων υποστήριξης οδηγού , προέρχονται από ανώτερα μοντέλα BMW, κάνοντας το ντεμπούτο τους στην compact κατηγορία. Ανάλογα με το σύστημα, εικόνες από κάμερες και δεδομένα που συλλέγονται μέσω αισθητήρων ραντάρ και υπερήχων χρησιμοποιούνται για την παρακολούθηση της περιοχής γύρω από το αυτοκίνητο και είτε προειδοποιούν τον οδηγό για κινδύνους ή ελαχιστοποιούν τις πιθανότητες ενός ατυχήματος, μέσω διορθωτικής παρέμβασης στα συστήματα πέδησης και διεύθυνσης.
Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει αυτόματο φρενάρισμα με ανίχνευση πεζού και δικυκλιστών, «Lane Departure Warning» με ενεργή επαναφορά στη λωρίδα κυκλοφορίας που λειτουργεί σε ταχύτητες από 70 – 210 χλμ./ώρα., «Active Cruise Control» και υποβοήθηση ελιγμών στάθμευσης «Park Distance Control».
Στην τεχνολογική παλέτα έχει προστεθεί και το «Intelligent Personal Assistant», που λειτουργεί ως προσωπικός βοηθός του οδηγού. Αναγνωρίζει τη φωνή του κατόχου και τις προτιμήσεις του, στη συνέχεια τα αξιοποιεί στο κατάλληλο περιβάλλον ή συμμετέχει σε μία απλή συνομιλία και ελέγχει κάθε λειτουργία.
Στα έξτρα είναι το «Parking Space Assistant», προτείνοντας διάφορες επιλογές στάθμευσης στον οδηγό πριν φτάσει στον προορισμό του, το προσαρμοζόμενο σύστημα πλοήγησης και ο έλεγχος των λειτουργιών της κεντρικής οθόνης μέσω κινήσεων του χεριού.