Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Τα plug-in υβριδικά οχήματα συνήθως προσφέρουν μια μέτρια ηλεκτρική αυτονομία περίπου 30 – 40 χιλιομέτρων. Αυτονομία αρκετή για να καλύψει σύντομες μετακινήσεις, αλλά όχι ταξίδια εκτός πόλης. Από εκεί και πέρα, βασίζονται σε παραδοσιακούς κινητήρες, αφήνοντας πολλά περιθώρια για όσους αναζητούν πραγματική ηλεκτρική ελευθερία.

Ωστόσο, ήρθε η ώρα να επανεξετάσουμε τα plug-in υβριδικά, καθώς η CATL παρουσίασε τη νέα της μπαταρία Freevoy Super Hybrid Battery, η οποία υπόσχεται να δώσει στα PHEV μια εμβέλεια που ξεπερνά τα 400 χιλιόμετρα (αυτονομία που ξεπερνά ακόμα και αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα).

Εκτός από τη σημαντική αύξηση της αυτονομίας, η CATL αναφέρει ότι η μπαταρία υποστηρίζει υπερταχεία φόρτιση 4C. Αυτό σημαίνει ότι μια γρήγορη στάση 10 λεπτών μπορεί να προσφέρει πάνω από 280 χλμ. «διαλύοντας το άγχος της αυτονομίας για τους ιδιοκτήτες PHEV».

Η μαγεία της Freevoy έγκειται στα προηγμένα υλικά και τη χημεία. Σύμφωνα με την CATL, ο σχεδιασμός της μπαταρίας ενσωματώνει τεχνολογία τροποποίησης επιφάνειας για το υλικό της καθόδου, σε συνδυασμό με μια καινοτόμο σύνθεση ηλεκτρολύτη υψηλής τάσης, για τη δημιουργία ενός νανο-προστατευτικού στρώματος. Όπως εξηγεί η CATL, η συμπερίληψη σωματιδίων υψηλής δραστικότητας διεγερμένης κατάστασης στο υλικό της καθόδου, ενισχύει σημαντικά την αποτελεσματικότητα της μεταφοράς των ιόντων λιθίου εντός του υλικού.

Όσον αφορά το μέλλον, 30 υβριδικά μοντέλα πρόκειται να κυκλοφορήσουν το επόμενο έτος εξοπλισμένα με την μπαταρία Freevoy. Μεταξύ των πρώτων που θα την υιοθετήσουν θα είναι μάρκες όπως η Chery, η GAC, η Geely και η VOYAH, θέτοντας τις βάσεις για μια νέα εποχή υβριδικών που μπορεί να κάνει την πλήρη ηλεκτροκίνηση να φαίνεται, τελικά, όχι και τόσο επείγουσα.