Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η Geely παρουσίασε μια νέα μπαταρία λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού άλατος για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η οποία, (όπως υποστηρίζει η εταιρία), θα αντέχει πάνω από 1.000.000χλμ και θα διαρκεί έως και 50 χρόνια. Επίσης, φορτίζει ταχύτερα, λειτουργεί καλύτερα σε κρύο περιβάλλον και μπορεί να αντέξει την… κακομεταχείριση.

Η νέα μπαταρία ονομάζεται “short blade”, διαθέτει βελτιωμένη ενεργειακή πυκνότητα και ασφάλεια, ενώ φυσικά υποστηρίζει και ταχεία φόρτιση.

Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία αναφέρει ότι η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί 3.500 φορές, που ισοδυναμεί με 1 εκατομμύριο χιλιόμετρα οδήγησης, και όλα αυτά με “ελάχιστη επίπτωση στην εμβέλεια της μπαταρίας”. Η παρατεταμένη διάρκεια χρήσης όχι μόνο θα βοηθήσει την υπολειμματική αξία των μεταχειρισμένων EV, αλλά η Geely λέει ότι θα μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά περισσότερους από 80.000 τόνους ετησίως. Η μπαταρία έχει ενεργειακή πυκνότητα 192 Wh/kg και είναι περίπου 40% μικρότερη από μια παραδοσιακή μπαταρία ίδιου τύπου.

Καταφέρνει να φορτίσει από το 10 ως το 80% σε 17 λεπτά ενώ παράλληλα, η διατήρηση της χωρητικότητας της μπαταρίας αγγίζει το 90,54% ακόμα και στους -30°C.

Η Geely είναι ιδιαίτερα υπερήφανη για το πόσο ασφαλής είναι η μπαταρία. Εάν η κυψέλη τρυπηθεί, ένα στρώμα αλουμινίου θα ενωθεί αυτόματα στο διάφραγμα της μπαταρίας για να δημιουργήσει ένα μονωτικό στρώμα, αποτρέποντας βραχυκυκλώματα και θερμικά φαινόμενα διαφυγής. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, η μπαταρία τρυπήθηκε από οκτώ ατσάλινες βελόνες 5 mm ταυτόχρονα και αφέθηκε να παραμείνει για 1 ώρα “με μηδενικές αρνητικές επιπτώσεις”. Η Geely πυροβόλησε επίσης την μπαταρία με σφαίρα 5,8 mm και δεν αντιμετώπισε κανένα συμβάν θερμικής ανάφλεξης.

Οι δοκιμές δεν σταμάτησαν εκεί. Η νέα μπαταρία βυθίστηκε επίσης σε θαλασσινό νερό, ρίχτηκε σε φωτιά, τοποθετήθηκε σε εξαιρετικά ψυχρά περιβάλλοντα, χτυπήθηκε από το πλάι, συμπιέστηκε από 26 τόνους και ξύστηκε. Η Geely λέει ότι όλα τα χαρακτηριστικά ασφαλείας επέτρεψαν στην μπαταρία να περάσει με άριστα.