Μετά από αρκετά χρόνια δοκιμών, ο πρόεδρος της Michelin Αμερικής ανακοίνωσε στο CNN πως τα ελαστικά χωρίς αέρα είναι έτοιμα να μπουν στην παραγωγή. Μάλιστα θα εξοπλίζουν την επόμενη γενιά του Chevrolet Bolt.
Ήδη από το 2019 τα ελαστικά χωρίς αέρα με την ονομασία Michelin Uptis tires είχαν δοκιμαστεί πιλοτικά και πειραματικά στο Bolt ενώ δύο χρόνια αργότερα τα είδαμε και σε ένα Mini Cooper SE κατά την διάρκεια της Διεθνούς Έκθεσης Κινητικότητας του Μονάχου.
Πώς λειτουργεί ένα ελαστικό χωρίς αέρα;
Την θέση του αέρα πλέον στο ελαστικό έχουν λάβει ακτίνες φτιαγμένες από καουτσούκ και ενισχυμένης ρητίνης, με το κεντρικό τμήμα να είναι από αλουμίνιο. Το συνολικό βάρος είναι σχεδόν ίδιο με ένα συμβατικό ελαστικό, όμως η έλλειψη αισθητήρων αλλά και έλλειψη ρεζέρβας (καθώς δεν θα υπάρχει λόγος ύπαρξης της) θα συνεισφέρει στην συνολική μείωση του βάρους.
Η Michelin είναι τόσο σίγουρη για την επιτυχία της πατέντας και για να την εξασφαλίσει έχει προχωρήσει ήδη στην κατοχύρωση 50 ευρεσιτεχνιών, ενώ για πρώτη φορά θα τα δούμε να εξοπλίζουν τη νέα γενιά του Bolt που θα έρθει το 2025.
Το πρωταρχικό πλεονέκτημα του ελαστικού χωρίς αέρα Uptis είναι ότι είναι ανθεκτικό στο τρύπημα. Τα τρυπήματα και άλλοι παράγοντες που προκαλούν ταχεία απώλεια πίεσης ή ακανόνιστη φθορά, αντιπροσωπεύουν συνολικά 200 εκατομμύρια ελαστικά που καταλήγουν ως άχρηστα, κάθε χρόνο. Η εισαγωγή ελαστικών χωρίς αέρα θα μπορούσε να αποτρέψει τη σπατάλη όσον αφορά το κόστος, τα υλικά και την ενέργεια που χρησιμοποιείται για την κατασκευή των ελαστικών.
Πώς θα σας φαινόταν η επιλογή σε λίγα χρόνια να μπορείτε να διαλέξετε ανάμεσα σε ένα συμβατικό ελαστικό ή ένα χωρίς αέρα; Πιστεύετε πως ο συνδυασμός τους με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι το αδιαμφισβήτητο μέλλον της αυτοκίνησης;