Του Λουκά Παπαλάμπρου
Απαράμιλλη αισθητική, ακαταμάχητα γοητευτική, εξαιρετικά ευέλικτη και πανίσχυρη. Η νέα Urus είναι αυτό ακριβώς που περιμέναμε από τη φημισμένη ιταλική φίρμα.
Τα όνειρα γίνονται πραγματικότητα
Το πρώτο Super Sport SUV στην ιστορία της παγκόσμιας αυτοκίνησης είναι γεγονός. Σε μία λαμπερή εκδήλωση στη Μπολόνια, η Lamborghini αποκάλυψε το πολυαναμενόμενο μοντέλο, ένα αυτοκίνητο που αναμένεται να αλλάξει τα δεδομένα στην κατηγορία οχημάτων ελευθέρου χρόνου. Η Lamborghini υποστηρίζει ότι δεν υπάρχει αυτοκίνητο που να τοποθετείται απέναντί του
Η εταιρεία το χαρακτήρισε ως ένα SUV που ξεπερνά οτιδήποτε έχουμε δει μέχρι τώρα. Μία αυθεντική Lamborghini που ανοίγει νέους δρόμους, διαταράσσει τις ισορροπίες στην αγορά και προσφέρει στους λάτρεις των οχημάτων υψηλών επιδόσεων κάτι εντελώς καινούργιο. Ένα αυτοκίνητο που χτυπάει στο συναίσθημα, εκφράζει το πάθος των Ιταλών και τις δεξιότητες των μηχανικών. Δεν έχουμε κανένα λόγο να το αμφισβητήσουμε. Η Urus είναι πραγματικά ένα όνειρο.
Το πιο σύγχρονο SUV
Βασίζεται στην πλατφόρμα MLB Evo του ομίλου VW, την ίδια δηλαδή με τα Audi Q7, Bentley Bentayga, Porsche Cayenne. Κάνει χρήση των πιο προηγμένων υλικών στο αμάξωμα και το πλαίσιο, με το βάρος να περιορίζεται κάτω από τα 2.200 κιλά. Το μήκος είναι στα 5,11 μέτρα, το πλάτος ξεπερνά τα 2 μέτρα και το ύψος είναι στο 1.64μ.
Οι κομψές γραμμές, η σπορ φινέτσα, οι τονισμένες επιφάνειες, τα μυώδη τμήματα και η ακραία αεροδυναμική το διαφοροποιούν από οποιονδήποτε ανταγωνιστή, αν και η Lamborghini υποστηρίζει ότι δεν υπάρχει αυτοκίνητο που να τοποθετείται απέναντί του, τουλάχιστον από πλευράς αισθητικής, δύναμης, απόδοσης και οδικής συμπεριφοράς.
Εξοπλίζεται με ζάντες ελαφρού κράματος διαστάσεων από 21 έως 23 ίντσες και ελαστικά της Pirelli που αναπτύχθηκαν αποκλειστικά για την Urus. Οι αεραγωγοί στο πλάι, ο τεράστιος διαχύτης, οι έντονες γωνίες και οι διπλές απολήξεις της εξάτμισης στις άκρες, τονίζουν την επιθετική εικόνα του μοντέλου.
Απόλαυση
Ανοίγοντας τις πόρτες αποκαλύπτεται ένας μαγευτικός κόσμος. Δερμάτινες επενδύσεις υψηλής ποιότητας, αλουμίνιο, υφάσματα σουέτ και ανθρακόνημα αγκαλιάζουν κάθε κομμάτι του ταμπλό, της κονσόλας και των θυρών. Τα σπορ καθίσματα προσφέρουν άριστη στήριξη σε οδηγό και επιβάτες, το ηχοσύστημα Bang & Olufsen απογειώνει τις νότες που βγαίνουν από τα ηχεία και το τριάκτινο τιμόνι με τον αποσβεστήρα κραδασμών υπόσχεται άψογη αίσθηση.
Οι τρεις διαφορετικές οθόνες υψηλής ευκρίνειας σε ταμπλό και κονσόλα, ενσωματώνουν όλα τα συστήματα, τις λειτουργίες και εφαρμογές, προβάλλοντας οποιαδήποτε πληροφορία στον οδηγό. Το cockpit είναι προσανατολισμένο πάνω του, θυμίζοντας περισσότερο καμπίνα μαχητικού αεροσκάφους.
Μέσω του συστήματος «Anima», o χρήστης μπορεί να επιλέξει το πρόγραμμα οδήγησης (Strada, Sport, Corsa, Terra, Neve, και Sabbia), με το αυτοκίνητο να ανταπεξέρχεται με απόλυτη επιτυχία σε κάθε επιφάνεια, επιδεικνύοντας απόλυτο έλεγχο.
Επίσης, υπάρχει και η ρύθμιση Ego, εξατομικεύοντας πλήρως τα δυναμικά χαρακτηριστικά του οχήματος.
Σύμφωνα με τη Lamborghini, η Urus είναι εξαιρετικά ικανή τόσο στην άσφαλτο, όσο και στην άμμο, το χιόνι ή το χώμα.
Δεν σταματά πουθενά, με την αυτόματη αερανάρτηση να χαμηλώνει και να ανυψώνει το αμάξωμα από 15,8 μέχρι 24,8 πόντους!! Αυτόματα προσαρμοζόμενα είναι και τα αμορτισέρ, με τα carbon κεραμικά φρένα διαστάσεων 440×40 mm εμπρός και 370×30 mm πίσω, να φροντίζουν για την άμεση ακινητοποίηση.
Επιδόσεις supercar
Τροφοδοτείται από τον V8 4.0 twin turbo κινητήρα απόδοσης 650 ίππων και 850 Nm ροπής μεταξύ 2.240 και 4.500 σ.α.λ. Για να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα χρειάζεται μόλις 3,6 δευτερόλεπτα και στα 200 σε 12,8΄΄. Αντίθετα, για να ακινητοποιηθεί πλήρως από τα 100 χλμ./ώρα αρκούν 33,7 μέτρα.
Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 306 χλμ./ώρα, με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων να έχει κοντύτερες σχέσεις στις πρώτες ταχύτητες προς όφελος των επιδόσεων και μακρύτερες στις τελευταίες. Το μοτέρ διαθέτει σπορ σύστημα εξαγωγής και σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων για μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.
Το σύστημα τετρακίνησης κατανέμει τη ροπή σε ποσοστό 40/60 εμπρός – πίσω, με την ενεργή τετραδιεύθυνση να προέρχεται από την Aventador S, εκτοξεύοντας τη λίμπιντο όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα και οι πιέσεις, ειδικά σε δρόμο με στροφές. Φυσικά, δεν λείπει το «active torque vectoring» στέλνοντας την απαιτούμενη ισχύ σε κάθε τροχό ανάλογα με το στιλ οδήγησης και το επίπεδο πρόσφυσης. Αν απαιτηθεί, το σύστημα τετρακίνησης είναι ικανό να στείλει μέγιστη ροπή μέχρι 70% στους εμπρός τροχούς και 87% στους πίσω.
Η ώρα της πληρωμής
Το ανυπέρβλητο, επιβλητικό, πανίσχυρο και ικανό Super Sport SUV κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Sant’ Agata στη Μπολόνια. Η Urus έχει περάσει ήδη την πόρτα των εγκαταστάσεων, με τη Lamborghini να στοχεύει στην παραγωγή και πώληση 1.000 μονάδων το επόμενο έτος και 3.500 το 2019. Αν επαληθευτούν οι εκτιμήσεις, θα γίνει το best seller μοντέλο της μάρκας.
Στα γραφεία της Lamborghini έχουν φθάσει οι πρώτες παραγγελίες, με τις παραδόσεις να ξεκινούν την άνοιξη του 2018. Όσο για την τιμή, στην Αγγλία ορίστηκε λίγο πάνω από τα 187.000 ευρώ και στις ΗΠΑ στα 200.000 δολάρια.