Πρόκειται αναμφισβήτητα για ένα από τα καλύτερα μοτέρ εσωτερικής καύσης που έχουν δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια. Ένα εξαιρετικό μηχανικό σύνολο, το οποίο προσφέρει κορυφαία απόδοση και έχει σαρώσει τα βραβεία στον θεσμό «International Engine of the Year».
Ο 1.0 Ecoboost της Ford έχει κερδίσει τον θαυμασμό της βιομηχανίας αυτοκινήτου, με τους μηχανικούς της εταιρείας να τον βελτιώνουν ακόμα περισσότερο, λανσάροντας μια πρωτοποριακή τεχνολογία. Όπως ανακοινώθηκε, ο κινητήρας θα γίνει ο πρώτος τρικύλινδρος σε παγκόσμιο επίπεδο που φέρει σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρου, για περαιτέρω μείωση των εκπομπών CO2 και της κατανάλωσης καυσίμου.
Η απενεργοποίηση κυλίνδρου μεταφράζεται σε μειωμένο λειτουργικό κόστος για τους κατόχους, με αυτόματη διακοπή της παροχής καυσίμου και λειτουργίας των βαλβίδων σε έναν από τους κυλίνδρους σε συνθήκες μερικού φορτίου, όπως στο ρολάρισμα ή σε μέτριες ταχύτητες ταξιδιού. Η απενεργοποίηση και ενεργοποίηση γίνεται σε μόλις 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου, επιτρέποντας τη λειτουργία μέχρι τις 4.500 σ.α.λ.
Η σχεδίαση του συστήματος απενεργοποίησης ενός κυλίνδρου μειώνει την περιπλοκότητα, προς όφελος της μαζικής παραγωγής. Ωστόσο, το όλο εγχείρημα έκρυβε παράλληλα μία σημαντική πρόκληση προκειμένου να διατηρηθεί η πολιτισμένη λειτουργία του 1.0 EcoBoost. Έτσι υιοθετήθηκαν καινοτομίες, όπως μία έκκεντρη διάταξη στροφάλου και σκόπιμα μη ζυγοσταθμισμένα βολάν και τροχαλίες, που εξουδετερώνουν τους κραδασμούς. Νέες βάσεις κινητήρα, ημιαξόνια και σαϊλεντμπλόκ της ανάρτησης είναι ειδικά ρυθμισμένα με γνώμονα την αθόρυβη λειτουργία.
Ο 1.0 EcoBoost προκαλεί για ακόμη μία φορά τον ανταγωνισμό, προσφέροντας πλέον καλύτερη αναλογία ισχύος ανά λίτρο από μια Bugatti Veyron. Στη νέα γενιά του Fiesta θα διατίθεται σε τρεις εκδόσεις, με 100, 125 και 140 ίππους.
Δείτε εδώ όλα τα μοντέλα της Ford που εφοδιάζονται με τον Ecoboost
Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος