Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Ποια κίνηση έκανε ο ιδιοκτήτης της Tesla και τον παρομοιάζει το Reuters με τον Henry Ford; Η αλήθεια είναι πως ο εκκεντρικός δισεκατομμυριούχος και πλέον ιδιοκτήτης του Twitter έχει πολλούς εχθρούς και πολλούς φανατικούς οπαδούς, μιας και συνεχίζει να κάνει τα πράγματα με τον δικό του τρόπο. Μία στρατηγική που δείχνει να αποδίδει.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι, η Tesla εδώ και ένα μήνα περίπου, έχει καταφέρει να προσφέρει τεράστιες εκπτώσεις στα μοντέλα της, σε όλες σχεδόν τις αγορές του πλανήτη που είναι ενεργή. Μάλιστα μπορείτε εδώ να δείτε τις άσχημες αντιδράσεις όσων αγόρασαν Tesla και είδαν μετά από μία ημέρα την εταιρία να προσφέρει το ίδιο μοντέλο με έως και 15% έκπτωση.

Σύμφωνα με πρόσφατο άρθρο του Reuters, με τίτλο «Η Tesla χρησιμοποιεί τα κέρδη της ως όπλο σε έναν πόλεμο τιμών EV», ο CEO της Tesla, Elon Musk, ξεκίνησε τον πόλεμο τιμών, χρησιμοποιώντας την «ανώτερη κερδοφορία της εταιρείας ως όπλο». Κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2022, είδαμε πώς το εκτιμώμενο ανεκτέλεστο παραγγελιών της Tesla μειώνεται σταθερά σε λιγότερα από 100.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τα τέλη Δεκεμβρίου. 

Αυτό που έχει ενδιαφέρον στο άρθρο του Reuters είναι τα στοιχεία κερδοφορίας. Σύμφωνα με την έκθεση, η Tesla μπορεί να κερδίσει έως και πολλές φορές περισσότερα (ανά όχημα) από τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες (όπως η Volkswagen, η Toyota ή η Ford). Η Tesla κέρδισε 15.653 $ σε μικτά κέρδη ανά όχημα το τρίτο τρίμηνο του 2022 – υπερδιπλάσια από τη Volkswagen AG, τέσσερις φορές το συγκρίσιμο ποσοστό στην Toyota Motor Corp και πέντε φορές περισσότερα από τη Ford Motor Co, σύμφωνα με ανάλυση του Reuters».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πρέπει να έχουμε κατά νου ότι η Tesla έχει ένα αισθητά διαφορετικό επιχειρηματικό μοντέλο από άλλες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες (άμεσες πωλήσεις έναντι αντιπροσώπων), κάτι που δεν μας επιτρέπει να τις συγκρίνουμε απευθείας (μέρος των εσόδων πηγαίνει στους αντιπροσώπους).

Ωστόσο, είναι αλήθεια ότι το θεμελιώδες πλεονέκτημα της Tesla ήταν το χαμηλότερο κόστος κατασκευής, το οποίο της επέτρεψε να επιτύχει τόσο υψηλά περιθώρια κέρδους και αισθητές μειώσεις τιμών όταν χρειαζόταν.
Το Reuters αναφέρεται στις αρχές του 20ου αιώνα, όταν ο Henry Ford μείωσε τις τιμές του Model T. Είμαστε πολύ περίεργοι για το τι θα συμβεί, αλλά ας σημειώσουμε ότι υπάρχει πάντα ο κίνδυνος ακόμη και οι μειώσεις των τιμών να μην βοηθήσουν εάν η παγκόσμια οικονομία εισέλθει σε μεγαλύτερη ύφεση.
 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης