Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η Kia φέτος γιορτάζει τα 80 χρόνια παρουσίας της και το γιορτάζει εκσυγχρονίζοντας λίγο από το παρελθόν της. Η Kia UK ετοίμασε ένα ιδιαίτερο δώρο, παίρνοντας ένα Pride LX του 1993 από τη συλλογή κληρονομιάς της, βγάζοντας τον βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρων και εγκαθιστώντας μια μπαταρία και δύο ηλεκτροκινητήρες, διατηρώντας παράλληλα το αρχικό χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων πέντε ταχυτήτων του hatchback.

Το EV (με δικαίωμα κυκλοφορίας στο δρόμο) διαθέτει δύο μπαταρίες των 10 κιλοβατώρων. Η μία βρίσκεται κάτω από το καπό, ενώ η άλλη βρίσκεται κάτω από τον πίσω χώρο φόρτωσης, προσθέτοντας περίπου 20 κιλά, ενώ βελτιώνει την κατανομή του βάρους. Ο μοναδικός ηλεκτροκινητήρας κινεί τους μπροστινούς τροχούς μέσω του κιβωτίου ταχυτήτων πέντε ταχυτήτων, το οποίο η Electrogenic επεξεργάστηκε με έναν νέο συμπλέκτη υψηλής απόδοσης για να εξυπηρετήσει την αυξημένη ισχύ.

Το ηλεκτροκίνητο Pride έχει τρεις λειτουργίες:  Eco, Sport, Auto. Το Eco μεγιστοποιεί την αυτονομία, προσφέροντας έως και 200χλμ. και σε αυτή την λειτουργία μιμείται τα οδηγικά χαρακτηριστικά του αρχικού βενζινοκίνητου Pride, περιορίζοντας την ισχύ στους 62 ίππους και τα 120 Nm ροπής . Μπορεί να κάνει το 0-100 σε 11,8 δευτερόλεπτα.

Το Sport απελευθερώνει όλη την ηλεκτρική ισχύ του Pride – 110 ίππους και 234 Nm ροπής. Αυτό σημαίνει 77,7% περισσότερη ιπποδύναμη και 99,2% περισσότερη ροπή από τον τετρακύλινδρο κινητήρα 1,3 λίτρων του Pride, ο οποίος απέδιδε μόλις 62 ίππους. Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης βοηθά το μικρό hatch να κάνει το 0-100 σε 8 δευτερόλεπτα.

Ο οδηγός ενεργοποιεί το Auto βάζοντας στο κιβώτιο ταχυτήτων την τρίτη σχέση και ενεργοποιώντας τον επιλογέα λειτουργίας οδηγού. Έτσι, το Pride μετατρέπεται σε ένα ηλεκτρικό όχημα με πιο συμβατική αίσθηση και ισχυρότερη απόκριση στην αναγεννητική πέδηση. Η λειτουργία αυτή περιορίζει την απόδοση ισχύος στο 75% της συνολικής, ενώ περιορίζει την τελική ταχύτητα.

Στο εσωτερικό, το Pride διατηρεί τον πίνακα οργάνων του, με την Electrogenic να τροποποιεί τον μετρητή καυσίμου σε μετρητή φόρτισης της μπαταρίας. Διαθέτει ένα γκρι εσωτερικό της εποχής, το οποίο η Kia εκσυγχρονίζει με πράσινες πινελιές λάιμ στα καθίσματα και τα πατάκια, ένα χρώμα που χρησιμοποιείται στο υψηλής απόδοσης Kia EV6 GT.