Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Στην φετινή εκδήλωση 2025 CEO Investor Day της Kia «βγήκαν» δύο ειδήσεις. Η πρώτη ήταν η κατασκευή ενός νέου ηλεκτρικού pick-up για τη Βόρεια Αμερική και η δεύτερη ήταν η δημιουργία ενός νέου, ισχυρού βενζινοκινητήρα.

Αυτός ο κινητήρας θα τροφοδοτεί αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης και υβριδικά. Επιπλέον, η υπερτροφοδοτούμενη τετρακύλινδρη μονάδα θα χρησιμεύσει και ως γεννήτρια για τα επερχόμενα εξηλεκτρισμένα μοντέλα της μάρκας.

Ο νέος 2.5T-GDI θα βελτιώσει τη θερμική απόδοση κατά 5% σε σύγκριση με τον τρέχοντα κινητήρα, ενώ η Kia διαφημίζει αύξηση της ισχύος κατά 12%, οπότε περιμένουμε απόδοση πέραν των 300 ίππων. Παράλληλα και η ροπή θα αυξηθεί, αλλά αυτό αναμένεται να αλλάζει ανάλογα με το μοντέλο που θα φοράει τον κινητήρα.

Για τα υβριδικά, η Kia ισχυρίζεται καλύτερη επιτάχυνση και ομαλότερη μετάβαση από τον ηλεκτροκινητήρα στον βενζινοκινητήρα. Επιπλέον, τα υβριδικά μοντέλα θα προσφέρουν βελτίωση της απόδοσης κατά 4% χάρη σε μια νέα υβριδική διάταξη που διαθέτει ομοαξονική σειριακή σύνδεση μεταξύ του ηλεκτροκινητήρα και του κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Τα νέα συστήματα κίνησης βενζινοκίνητων και υβριδικών κινητήρων θα είναι θεμελιώδους σημασίας για τον στόχο της Kia να επιτύχει 4,19 εκατομμύρια ετήσιες πωλήσεις έως το 2030. Πρόκειται για έναν φιλόδοξο στόχο, αν αναλογιστεί κανείς ότι οι περσινές παραδόσεις ανήλθαν στο ρεκόρ των 3,1 εκατομμυρίων. Για να φτάσει εκεί, θα λανσαριστούν 15 EV και 10 υβριδικά (συμπεριλαμβανομένων των plug-in υβριδικών) μέχρι το τέλος της δεκαετίας, οπότε η Kia θα έχει αυξήσει την παγκόσμια παραγωγική της ικανότητα κατά 17% σε 4,25 εκατομμύρια οχήματα.

Μέχρι το 2030, η Kia εκτιμά ότι θα πουλήσει 1,26 εκατομμύρια EV και 1,07 εκατομμύρια υβριδικά/PHEV, ενώ τα υπόλοιπα 1,86 εκατομμύρια αυτοκίνητα θα κινούνται αποκλειστικά με βενζίνη ή ντίζελ.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης