Του Λουκά Παπαλάμπρου
Ο Horacio Pagani μάς είχε προειδοποιήσει για κάτι μοναδικό, ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο που θα λατρέψουν οι φίλοι της ταχύτητας και κυρίως όσοι αναζητούν την αδρεναλίνη.
Προορίζεται αποκλειστικά για χρήση σε πίστα, θα κατασκευαστεί σε 30 μόνο μονάδες, με την καθεμία να κοστίζει 2,6 εκατομμύρια ευρώ χωρίς τους φόρους κάθε χώρας.
Προφανώς κάθε αντίτυπο που θα βγαίνει από το εργοστάσιο είναι χειροποίητο. Οι εξειδικευμένοι σχεδιαστές, μηχανικοί, αεροδυναμιστές και τεχνίτες της Pagani Automobili υπόσχονται να παραδώσουν στους πελάτες και φίλους του Horacio το πιο θαυμαστό όχημα που έχουν δει ποτέ.
Θηρίο της ασφάλτου
Για την κίνηση της Huayra R φροντίζει ο V12 6.0 λίτρων της AMG, ο οποίος αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την HWA. Το συγκεκριμένο μοτέρ είναι το πιο ελαφρύ, ισχυρό και αποδοτικό 12κύλινδρο σύνολο που έχει σχεδιαστεί ποτέ. Ζυγίζει μόλις 198 κιλά, αποδίδει 850 ίππους στις 8.250 σ.α.λ. και ροπή 750 Nm από τις 5.500 έως τις 8.300 σ.α.λ.Ο V12 κινητήρας χρειάζεται συντήρηση κάθε 10.000 χλμ.
Το σύνολο θυμίζει μονοθέσιο της F1 των παλιών καλών εποχών, ο θόρυβος του κινητήρα είναι μαγικός και η δύναμή του εξωπραγματική. Αγγίζει τα 200 bar πίεσης, συνδυάζεται με σειριακό κιβώτιο έξι σχέσεων το οποίο ενσωματώνει τρεις συμπλέκτες και πραγματοποιεί αλλαγές με τέτοια ακρίβεια και αμεσότητα που μόνο μονοθέσια της F1 ξεπερνούν.
Όπως κάθε extreme όχημα, έτσι και αυτό, εξοπλίζεται με τα κατάλληλα φρένα. Φοράει κεραμικούς δίσκους διαστάσεων 410×38 χλστ. εμπρός και 390×34 χλστ. πίσω, με εξαπίστονες δαγκάνες της Brembo.
Όσο για τα ελαστικά, προέρχονται από την Pirelli και είναι διαστάσεων 275/675 R19 και 325/705 R19 εμπρός και πίσω.
Σταθερό σαν τρένο
Τα καθίσματα είναι ενσωματωμένα στο εκπληκτικό monocoque του αμαξώματος από τα κορυφαία συνθετικά υλικά, όπως Carbo-Titanium HP62-G2 και Carbo-Triax HP62. Τα roll cage εξασφαλίζουν τη μέγιστη προστασία, με την ακαμψία να έχει βελτιωθεί στον απόλυτο βαθμό.
Όλα τα αεροδυναμικά βοηθήματα, από τις εισαγωγές αέρα για την ψύξη του μοτέρ και των φρένων έως το κεντρικό πτερύγιο, είναι μελετημένα μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια. Η ανάρτηση είναι κατασκευασμένη από σφυρήλατο αλουμίνιο και τα αμορτισέρ ηλεκτρονικά ελεγχόμενα.
Paddles, traction control, ABS, ραδιοεπικοινωνία ενσωματώνονται στο αγωνιστικού τύπου τιμόνι. Οι υπόλοιπες λειτουργίες ελέγχονται από την κεντρική κονσόλα, στην οποία προβάλλονται όλες οι βασικές πληροφορίες.
Η Pagani των 5,5 εκατ. ευρώ είναι όνειρο
Δείτε την Pagani Huayra Roadster BC να σπάει το ρεκόρ στην πίστα του Spa