Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Η Cadillac είναι μία από τις πιο πετυχημένες μάρκες αυτοκινήτων στην Αμερική (και όχι μόνο), έχοντας συνδυάσει το όνομα της με τη πολυτέλεια και τις πρωτοποριακές τεχνολογίες. Στις αρχές του 2000 όμως, η εταιρία ένιωθε πως δεν είχε κάποιο μοντέλο που θα δελέαζε τους νεότερους οδηγούς και θέλησε να κάνει αυτό το «άνοιγμα» με ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο επιδόσεων.
Πράγματι, στην έκθεση αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ το 2002, η Cadillac γιορτάζοντας τα 100 χρόνια παρουσίας στον χώρο, μας σύστησε το Cien (=100 στα ισπανικά). Η Cadillac Cien ήταν ένα δίπορτο hypercar, με εντυπωσιακό στυλ που μπορούσε να τραβήξει την προσοχή του καθενός. Το Cien είναι ένα πλήρως λειτουργικό αυτοκίνητο δρόμου και η ταχύτερη και ισχυρότερη Cadillac που κατασκευάστηκε ποτέ. Δυστυχώς, όμως, δεν κατάφερε να μπει στην παραγωγή.
Οι είσοδοι και οι έξοδοι αέρα στις δύο πλευρές του αμαξώματος ελέγχονται ηλεκτρονικά και μπορούν να ανοίγουν και να κλείνουν για να ρυθμίζουν το σωστό επίπεδο ψύξης. Όπως και η αεροτομή στο πίσω μέρος είναι επίσης ενεργή και μπορεί να ανυψωθεί ή να χαμηλώσει ανάλογα με την ταχύτητα κίνησης.
Οι μπροστινοί τροχοί είναι 19 ιντσών, ενώ οι πίσω είναι 21 ιντσών, εξοπλισμένοι με φρένα plus size. Η high-tech εμφάνιση του Cien εντυπωσιάζει και στο εσωτερικό, όπου η ψηφιακή οθόνη οργάνων δείχνει τις λειτουργίες του αυτοκινήτου και τα πολυτελή δερμάτινα μοτίβα δίνουν μια δροσερή φουτουριστική εμφάνιση.
Η εταιρεία είχε τον αναμενόμενο αντίκτυπο από το αυτοκίνητο. Το Cien, με τη μαγευτική του φύση, ενθουσίασε κάθε κοινό και ενώ το σχέδιο αρχικά ήταν να τεθεί το μοντέλο σε παραγωγή, αργότερα, όταν έγιναν συναντήσεις για να το επισημοποιήσουν, το σχέδιο ακυρώθηκε. Ο λόγος ήταν η έλλειψη κονδυλίων για την ανάπτυξη και η υψηλή εκτιμώμενη τιμή πώλησης των 200.000 δολαρίων. Κατάλαβαν ότι αυτή η τιμή δεν μπορούσε να υποσχεθεί πελατειακή βάση για το Cien και τελικά η παραγωγή του δεν έγινε ποτέ.