Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η Cadillac είναι μία από τις πιο πετυχημένες μάρκες αυτοκινήτων στην Αμερική (και όχι μόνο), έχοντας συνδυάσει το όνομα της με τη πολυτέλεια και τις πρωτοποριακές τεχνολογίες. Στις αρχές του 2000 όμως, η εταιρία ένιωθε πως δεν είχε κάποιο μοντέλο που θα δελέαζε τους νεότερους οδηγούς και θέλησε να κάνει αυτό το «άνοιγμα» με ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο επιδόσεων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πράγματι, στην έκθεση αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ το 2002, η Cadillac γιορτάζοντας τα 100 χρόνια παρουσίας στον χώρο, μας σύστησε το Cien (=100 στα ισπανικά). Η Cadillac Cien ήταν ένα δίπορτο hypercar, με εντυπωσιακό στυλ που μπορούσε να τραβήξει την προσοχή του καθενός. Το Cien είναι ένα πλήρως λειτουργικό αυτοκίνητο δρόμου και η ταχύτερη και ισχυρότερη Cadillac που κατασκευάστηκε ποτέ. Δυστυχώς, όμως, δεν κατάφερε να μπει στην παραγωγή. 

Ο κινητήρας ήταν τοποθετημένος στη μέση και έστελνε την ισχύ στους πίσω τροχούς. Ήταν ένας V12 7.5λτ. απόδοσης 750 ίππων και 881 Nm ροπής, που συνδυαζόταν με 6άρι ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με paddles στο τιμόνι. Το σύνολο ζύγιζε 1.500 κιλά και κατάφερνε να κάνει το 0-100 σε 3.5δευτ. και να έχει τελική ταχύτητα στα 350χλμ./ώρα. Η μεσαία διάταξη του κινητήρα διατηρούσε το αυτοκίνητο ισορροπημένο στις στροφές ενώ η λειτουργία Displacement On Demand, επιτρέπει στον κινητήρα να κλείνει έως και έξι κυλίνδρους όταν δεν κινείται σε υψηλές ταχύτητες.

Κατά τη δημιουργία του, η ομάδα της Cadillac εμπνεύστηκε από το μαχητικό αεροσκάφος F-22 Raptor, καταφέρνοντας με επιτυχία να σχεδιάσουν ένα αυτοκίνητο που εξακολουθεί να φαίνεται φουτουριστικό ακόμα και μετά από δύο δεκαετίες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι είσοδοι και οι έξοδοι αέρα στις δύο πλευρές του αμαξώματος ελέγχονται ηλεκτρονικά και μπορούν να ανοίγουν και να κλείνουν για να ρυθμίζουν το σωστό επίπεδο ψύξης. Όπως και η αεροτομή στο πίσω μέρος είναι επίσης ενεργή και μπορεί να ανυψωθεί ή να χαμηλώσει ανάλογα με την ταχύτητα κίνησης.
Οι μπροστινοί τροχοί είναι 19 ιντσών, ενώ οι πίσω είναι 21 ιντσών, εξοπλισμένοι με φρένα plus size. Η high-tech εμφάνιση του Cien εντυπωσιάζει και στο εσωτερικό, όπου η ψηφιακή οθόνη οργάνων δείχνει τις λειτουργίες του αυτοκινήτου και τα πολυτελή δερμάτινα μοτίβα δίνουν μια δροσερή φουτουριστική εμφάνιση.

Το Cien διαθέτει επίσης και άλλα σύγχρονα χαρακτηριστικά που βελτιώνουν την οδηγική εμπειρία. Όπως το Night Vision (παρόμοιο με αυτό που βλέπουμε σήμερα σε διάφορα πολυτελή αυτοκίνητα), το οποίο χρησιμοποιεί θερμική απεικόνιση, το Ultrasonic Rear Parking Assist και ένα σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου ευστάθειας που ονομάζεται StabiliTrack. Το Communiport είναι ένα άλλο ωραίο χαρακτηριστικό που επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει τον ήχο ή την πλοήγηση μέσω φωνητικής ενεργοποίησης hands-free. Να θυμίσουμε ότι μιλάμε για το 2000.

Αυτό το αυτοκίνητο που παρουσιάστηκε στο Ντιτρόιτ το 2002 ήταν το μοναδικό Cien που κατασκεύασε ποτέ η GM. Σήμερα, μπορείτε να το δείτε στο Μουσείο Αυτοκινήτου Petersen στο Λος Άντζελες της Καλιφόρνια.
Η εταιρεία είχε τον αναμενόμενο αντίκτυπο από το αυτοκίνητο. Το Cien, με τη μαγευτική του φύση, ενθουσίασε κάθε κοινό και ενώ το σχέδιο αρχικά ήταν να τεθεί το μοντέλο σε παραγωγή, αργότερα, όταν έγιναν συναντήσεις για να το επισημοποιήσουν, το σχέδιο ακυρώθηκε. Ο λόγος ήταν η έλλειψη κονδυλίων για την ανάπτυξη και η υψηλή εκτιμώμενη τιμή πώλησης των 200.000 δολαρίων. Κατάλαβαν ότι αυτή η τιμή δεν μπορούσε να υποσχεθεί πελατειακή βάση για το Cien και τελικά η παραγωγή του δεν έγινε ποτέ.
 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης