Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Η Bentley έχει γίνει συνώνυμη με τον ισχυρό της κινητήρα W12, έναν κινητήρα που «φορούν» τουλάχιστον 105.000 αυτοκίνητα της μάρκας.Από τον Απρίλιο του 2024 η εταιρία τερματίζει και επίσημα την χρήση του συγκεκριμένου κινητήρα, καθώς η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία θα ηλεκτρίσει πλήρως τη γκάμα της μέχρι τις αρχές της επόμενης δεκαετίας.
Ο συγκεκριμένος κινητήρα 6λτ. με διπλό turbo, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2003 και έκτοτε έχει ανανεωθεί πολλάκις, αυτά τα 20 χρόνια. Πράγματι, η μέγιστη ισχύς έχει αυξηθεί κατά 37 τοις εκατό, η ροπή έχει ανέβει 54 τοις εκατό και οι εκπομπές ρύπων έχουν μειωθεί κατά 25 τοις εκατό.
Η τρέχουσα γενιά του W12 που χρησιμοποιεί η Bentley παρουσιάστηκε το 2015 με το SUV Bentayga. Επανασχεδιάστηκε και περιλαμβάνει 30 τοις εκατό ισχυρότερο στροφαλοθάλαμο, βελτιωμένο σύστημα ψύξης, πιο αποδοτικούς υπερσυμπιεστές και ένα σύστημα που μπορεί να σβήσει ορισμένους από τους κυλίνδρους όταν χρειάζεται.
Ο W12 θα μας αποχαιρετίσει με στυλ με την περιορισμένης κυκλοφορίας Bentley Mulliner Batur. Αποκαλύφθηκε τον Αύγουστο του περασμένου έτους και θα περιοριστεί σε μόλις 18 μονάδες παγκοσμίως, η Batur έχει πλέον επιβεβαιωθεί ως η πιο ισχυρή Bentley παραγωγής ποτέ. Πράγματι, θα αποδίδει 740 ίππους και 1.000 Nm ροπής μεταξύ 1.750 σ.α.λ. και 5.000 σ.α.λ.
«Το προοδευτικό μας ταξίδι προς τη βιώσιμη πολυτελή κινητικότητα σημαίνει να κάνουμε αλλαγές σε κάθε τομέα της Bentley Motors», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Bentley, Adrian Hallmark. «Όταν λανσάραμε για πρώτη φορά τον W12 το 2003, ξέραμε ότι είχαμε έναν ισχυρό κινητήρα που θα ωθούσε τόσο τα αυτοκίνητά μας όσο και τη μάρκα προς τα εμπρός με ταχύτητα. 20 χρόνια και περισσότερα από 100.000 W12 αργότερα, ήρθε η ώρα να αποσύρουμε αυτό το εμβληματικό πλέον σύστημα μετάδοσης κίνησης καθώς βαδίζουμε προς την ηλεκτροκίνηση – αλλά όχι χωρίς να του δώσουμε την καλύτερη δυνατή αποστολή, με την πιο ισχυρή έκδοση του κινητήρα που δημιουργήθηκε ποτέ. ”
Η αυτοκινητοβιομηχανία στοχεύει να εκπαιδεύσει και να επανατοποθετήσει τους 30 τεχνίτες που συναρμολογούν με το χέρι και δοκιμάζουν κάθε κινητήρα W12 στο εργοστάσιό της στο Crewe του Ηνωμένου Βασιλείου.