Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Τα οικονομικά αποτελέσματα τρίτου τριμήνου της Hertz που δημοσιεύτηκαν αυτή την εβδομάδα δείχνουν ότι εξακολουθεί να υποφέρει από την απόφασή της να ποντάρει πολλά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η μεγάλη υποτίμηση του στόλου των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της έπαιξε σημαντικό ρόλο στο να παρουσιάσει η Hertz καθαρές ζημίες ύψους 1,33 δισ. δολαρίων, σε σύγκριση με κέρδη 629 εκατ. δολαρίων το γ’ τρίμηνο του 2023, είδηση που έστειλε την τιμή της μετοχής της ακόμη χαμηλότερα.

Ο γίγαντας των ενοικιάσεων ξόδεψε πολλά χρήματα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πριν από μερικά χρόνια, αγοράζοντας περίπου 100.000 Tesla Model 3 και ακολουθώντας μια άλλη σημαντική παραγγελία για Model Y, χωρίς να γνωρίζει ότι η αξία αυτών των αυτοκινήτων θα έπεφτε σύντομα πολύ κάτω από τα προβλεπόμενα επίπεδα. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα γενικά έχουν αποδειχθεί πιο επιρρεπή στην υποτίμηση, σε σχέση με τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ενώ και ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla Elon Musk έπαιξε καθοριστικό ρόλο όταν μείωσε την τιμή των νέων Teslas.

Σε μια προσπάθεια να ανακόψει την οικονομική αιμορραγία, η Hertz έχει ξεφορτώνεται μαζικά τα EV της. Νωρίτερα φέτος, πούλησε 20.000 μονάδες, ακολουθούμενες από άλλες 10.000, με σχέδια να ξεφορτωθεί άλλες 30.000 μέχρι το τέλος του 2024. Τα περισσότερα από αυτά τα οχήματα αναμένεται να είναι Tesla, και η άφιξή τους στην αγορά μεταχειρισμένων είναι έτοιμη να ασκήσει περαιτέρω καθοδική πίεση στις τιμές μεταπώλησης.

«Υπάρχει ακόμη δουλειά που πρέπει να γίνει», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Hertz Gil West. «Αλλά είμαι βέβαιος ότι οι βελτιώσεις που επιτεύχθηκαν κατά τη διάρκεια αυτού του τριμήνου αποδεικνύουν ότι βρισκόμαστε στο σωστό δρόμο».