Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Τα τελευταία επτά χρόνια, η γερμανική κυβέρνηση παρέχει επιδοτήσεις στους αγοραστές νέων ηλεκτροκίνητων οχημάτων έως και 6.750 ευρώ, οι οποίες χρηματοδοτούνται εν μέρει από το κράτος και την ίδια την αυτοκινητοβιομηχανία ανάλογα με την αξία του οχήματος που πωλείται. Ωστόσο, το υπουργείο Οικονομίας σταμάτησε το πρόγραμμα στις 18 Δεκεμβρίου στο πλαίσιο του προϋπολογισμού του 2024, μετά από απόφαση του συνταγματικού δικαστηρίου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Volkswagen, η Audi, η Mercedes-Benz και η BMW αναλαμβάνουν να καλύψουν το κενό που άφησε πίσω της η απόφαση της γερμανικής κυβέρνησης να εγκαταλείψει ένα κρατικά χρηματοδοτούμενο πρόγραμμα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Πιο συγκεκριμένα, η Volkswagen ανακοίνωσε την Τρίτη ότι θα χρηματοδοτήσει πλήρως την επιδότηση των 6.750 ευρώ για τους ιδιώτες πελάτες σε όλη τη χώρα που είχαν παραγγείλει EV πριν από τις 15 Δεκεμβρίου. Οι πελάτες που θα παραγγείλουν μεταξύ της 1ης Ιανουαρίου και της 31ης Μαρτίου θα λάβουν 4.500 ευρώ.

Όσοι έχουν παραγγείλει ένα νέο Audi είναι επίσης τυχεροί με τον κατασκευαστή να επιβεβαιώνει ότι οι πελάτες θα λάβουν την πλήρη επιδότηση εάν το παράγγειλαν πριν από τις 16 Δεκεμβρίου και παραλάβουν το αυτοκίνητο μέχρι το τέλος του έτους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Stellantis ακολούθησε γρήγορα το παράδειγμά τους, ανακοινώνοντας ότι και αυτή θα χρηματοδοτήσει την πλήρη επιδότηση μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου και θα παρέχει μειωμένη επιδότηση για τα οχήματα που θα ταξινομηθούν μέχρι τις 29 Φεβρουαρίου.

Το Reuters σημειώνει ότι η Mercedes-Benz θα μεταβιβάσει επίσης την επιδότηση των 6.750 ευρώ σε όσους έχουν παραγγελίες που παραδίδονται μεταξύ 18 και 31 Δεκεμβρίου. Από τον Ιανουάριο, θα παρέχει ένα μέρος της επιδότησης στους πελάτες.

Η Allgemener Deutscher Automobil-Club (ADAC), η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή ένωση αυτοκινήτων, υποστηρίζει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραμένουν πολύ ακριβά στη Γερμανία για να τερματιστεί η επιδότηση. Οι συντηρητικοί της αντιπολίτευσης έχουν επίσης επικρίνει την απόφαση να καταργηθεί το πρόγραμμα, σημειώνοντας ότι θα επηρεάσει αρνητικά τους τοπικούς κατασκευαστές αυτοκινήτων που αντιμετωπίζουν αυξημένο ανταγωνισμό από τις αμερικανικές και κινεζικές μάρκες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης