Τα συστήματα πλοήγησης έκαναν ουσιαστικά την εμφάνισή τους στα αυτοκίνητα στα τέλη της δεκαετίας του ΄90 και πλέον εφοδιάζουν τα περισσότερα νέα μοντέλα που κυκλοφορούν στην αγορά.

Η Ford ήταν η πρώτη εταιρεία που προσπάθησε να τοποθετήσει ανάλογο σύστημα σε όχημα και μάλιστα πριν από 51 χρόνια. Το είχε παρουσιάσει μαζί με το πρωτότυπο Aurora, το 1964 και ουσιαστικά αποτελούνταν από ένα αναλογικό χάρτη που προσαρμοζόταν αυτόματα, δίνοντας το στίγμα του αυτοκινήτου.

Το σύστημα δεν είχε καμία σχέση με τα σημερινά. Με δυσκολία αναγνώριζες την περιοχή που βρισκόσουν και ίσως, μόνο με μεγεθυντικό φακό μπορούσες να διακρίνεις κάποιο συγκεκριμένο σημείο. Βέβαια, ήταν κάτι πρωτοποριακό για την εποχή, παρότι δεν εφαρμόστηκε ποτέ σε αυτοκίνητο παραγωγής.

Το πρωτότυπο station wagon, είχε μάλιστα και κάποιες ακόμα καινοτομίες, όπως τα περιστρεφόμενα εμπρός καθίσματα, το πίσω κάθισμα που θύμιζε περισσότερο γωνιακό καναπέ, το ψυγείο με τις ποτηροθήκες και τις τρεις θέσεις στο πορτμπαγκάζ με αντίθετη φορά από αυτή του αυτοκινήτου.

Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος