Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Η Ford μπήκε από νωρίς στο «παιχνίδι» των ηλεκτρικών και ήδη έχει σημαντικούς παίκτες σε κάθε κατηγορία όπως η Mustang-E, το F-150 Lightingn και το E-Transit. Η εταιρία φαίνεται πως έχει καταθέσει και ένα ενδιαφέρον δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για μια τεράστια, τοποθετημένη στην οροφή εφεδρική μπαταρία, η οποία θα προσφέρει επιπλέον αυτονομία όταν ένα αυτοκίνητο θα κινείται σε μια περιοχή χωρίς φορτιστές.
Το έγγραφο που εντοπίστηκε για πρώτη φορά από τον RDale στο φόρουμ Lightning Owners, υποβλήθηκε στο Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας και Εμπορικών Σημάτων των Ηνωμένων Πολιτειών (USPTO) παρουσιάζοντας το Bronco να έχει μια σχάρα οροφής στην κορυφή της οποίας κάθεται κάτι που μοιάζει με ένα συμβατικό κουτί οροφής. Ωστόσο, ένα καλώδιο φόρτισης προεξέχει από το πίσω μέρος του κουτιού, κάνοντάς το να μοιάζει λίγο πολύ με μια εφεδρική μπαταρία.
Η αίτηση για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας αναφέρει ότι η εφεδρική μπαταρία θα μπορούσε να εγκατασταθεί κατά την προετοιμασία για ένα ταξίδι όπου η διαθεσιμότητα φορτιστών είναι περιορισμένη και να απεγκατασταθεί μετά την επιστροφή στο σπίτι, όπου ο ιδιοκτήτης πιθανώς έχει εγκαταστήσει έναν φορτιστή EV.
Επιπλέον, η Ford αναφέρει ότι το εφεδρικό σύστημα που τοποθετείται στην οροφή διαθέτει αεραγωγούς και στις δύο πλευρές του για τη βελτίωση της ψύξης των κυψελών και ότι μπορεί να εξοπλιστεί με τηλεχειριζόμενες βαλβίδες που μπορούν να κλείσουν για να εμποδίσουν το νερό, το υπερβολικό κρύο ή την άμμο να εισέλθουν και να προκαλέσουν ενδεχομένως ζημιά στις μπαταρίες.
Το κουτί που παρουσιάζεται στην αίτηση διπλώματος ευρεσιτεχνίας περιλαμβάνει ένα καπάκι και έναν δίσκο επενδεδυμένο με αφρό πολυουρεθάνης για να βοηθήσει στη διαχείριση των επιπέδων θερμικής ενέργειας εντός του και να διατηρεί το εσωτερικό του σχετικά δροσερό.
Η αυτοκινητοβιομηχανία γράφει ότι η εφεδρική μπαταρία μπορεί να φορτιστεί με τον ίδιο τρόπο όπως και το EV, μέσω του διαθέσιμου καλωδίου, αλλά το ενδιαφέρον είναι ότι το κουτί που είναι τοποθετημένο στην οροφή έχει ηλεκτρονικό εγκέφαλο για αν μπορεί να επικοινωνεί με το αυτοκίνητο ώστε να γίνεται σε τέλειες αναλογίες η επαναφόρτιση της μπαταρίας. Με άλλα λόγια, φαίνεται ότι η παροχή ενέργειας από την εφεδρική μπαταρία στην κύρια μπαταρία υψηλής τάσης θα είναι απρόσκοπτη, χωρίς καμία παρέμβαση από τον οδηγό.
Είναι μια ωραία ιδέα που θα μπορούσε να λύσει το πρόβλημα της εκτός δρόμου οδήγησης με ένα EV, αλλά υπάρχει ένα πρόβλημα: το βάρος. Είναι γνωστό ότι οι μπαταρίες ιόντων λιθίου είναι αρκετά βαριές και έτσι θα αλλάζει και η κατανάλωση αλλά και η ισορροπία του οχήματος. Παρόλα αυτά είναι κάτι πρωτότυπο που μπορεί να λύσει τα χέρια σε κάθε ταξίδι.