Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Η Ford έχει λάβει ορισμένες σοβαρές αποφάσεις τους τελευταίους μήνες ανακοινώνοντας σχέδια να τερματίσει την παραγωγή του Fiesta το 2023, ενώ το μεγαλύτερο Focus θα μας αποχαιρετήσει το 2025. Η έμμεση αντικατάσταση αυτών των εμβληματικών μοντέλων θα είναι ένα νέο κύμα ηλεκτρικών οχημάτων, ξεκινώντας με ένα μεσαίου μεγέθους ηλεκτρικό SUV.
Το νέο αυτό αμιγώς ηλεκτρικό SUV, αποκάλυψε λίγο από τον εαυτό του, μήνες πριν την επίσημη κυκλοφορία του στις αγορές της Ευρώπης.
Το μερικώς αποκαλυπτικό teaser δημοσιεύτηκε στο LinkedIn από τον Martin Sander, γενικό διευθυντή της ομάδας Ford Model e Europe, ενώ η παρακάτω ανάρτηση κυκλοφόρησε στο Twitter από τον επικεφαλής μάρκετινγκ της Ford Ευρώπης, Peter Zillig. Οι λεπτομέρειες για το EV καλύπτονται από μυστήριο, εκτός από το γεγονός ότι θα βασίζεται στην πλατφόρμα MEB που αναπτύχθηκε από τον Όμιλο Volkswagen. Κατά συνέπεια, πιθανότατα ορισμένες από τις τεχνικές προδιαγραφές να είναι σύμφωνες με αυτές του ID.4.
Αυτό το “Medium-Size Crossover” θα τοποθετηθεί πάνω από μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση του subcompact crossover Puma που η Ford σκοπεύει να κατασκευάσει στη Ρουμανία και θα κυκλοφορήσει το 2024. Η μάρκα με έδρα το Dearborn έχει επίσης υποσχεθεί ένα “Sport Crossover” τοποθετημένο μεταξύ του μοντέλου που βλέπουμε στην φωτογραφία και της ήδη διαθέσιμης Mustang Mach-E. Θα έρθει το 2024 από το ίδιο γερμανικό εργοστάσιο, που θα χρησιμοποιηθεί επίσης στην αρχιτεκτονική MEB και μπορεί να είναι το αντίστοιχο της Ford με το VW ID.5.
Από ό,τι μπορούμε να δούμε μέχρι στιγμής, το επερχόμενο EV της Ford θα έχει πιο στιβαρό στυλ από το VW ID.4. Φαίνεται να έχει αρκετά τετραγωνισμένο σχήμα με ιδιαίτερες ακμές, ενώ κρίνοντας από την εικόνα teaser, η ομάδα σχεδιασμού έχει κάνει τη δουλειά της για να δώσει στο ηλεκτρικό SUV μια ξεχωριστή οπτική ταυτότητα.
Το “Medium-Size Crossover” έχει επιβεβαιωθεί ότι προσφέρει 500 χιλιόμετρα αυτονομίας με μία μόνο φόρτιση, πιθανώς στον κύκλο WLTP. Όσο για το “Sport Crossover”, θα μπορούσε να έχει τη ρύθμιση διπλού κινητήρα του ID.5 GTX με περίπου 300 ίππους.